Milijune dali za prometne studije, a sada stoje u ladici

Gradnja metroa, garaže na Strossmayerovu trgu, sjeverne tangente, mostova preko Save... Sve su to postojeće prometne studije koje je Grad Zagreb platio više od deset milijuna kuna!

1.8.2011.
12:58
VOYO logo

U realizaciju sigurno neće studija u koju je uloženo gotovo dva milijuna kuna. Riječ je o propalom projektu izgradnje garaže ispod Hrvatskog narodnog kazališta koja nije zadivila zastupnike u Gradskoj skupštini niti ih je uvjerila u isplativost projekta, pa su odbili gradnju garaže.

Večernji list je došao do nekih prometnih elaborata koje grad tako naziva jer se "objektivno zbog sadržaja, metodologije izrade, složenosti i širine obuhvata ne mogu smatrati studijama". Izrada većine tih elaborata stajala je između 80 i 300 tisuća kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi elaborati, odnosno studije koje su plaćene manje od 300 tisuća kuna, nisu donijeli željene rezultate. Jedna od takvih studija je ona koja je trebala dati rješenje za poboljšanje funkcioniranja prometa na području gradske četvrti Novi Zagreb-istok. Predviđeno je da se sagrade parkirališta kod Porezne uprave na Aveniji Dubrovnik i na livadi kod Mamutice u Travnom. Umjesto više od 400 parkirališnih mjesta koji su trebali niknuti još 2009., kada je izrađen elaborat, navedene lokacije još su pod ledinom.

Osim na elaborate o parkirališnim mjestima, trošilo se i na studije o biciklističkim stazama, novim rješenjima prometne signalizacije na Trnju te gradnji novih parkirališnih mjesta u Stenjevcu. Koliko se takvih elaborata čuva u gradskim ladicama, a plaćene su proračunskim novcem, iz Grada Zagreba ne žele reći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mijo Bezer, voditelj Ureda za promet, tvrdi pak kako podaci postoje te da je sve transparentno. Ipak, crno na bijelo zapise o tome koliko je novca građana potrošeno – nema. Za to je, kaže, odgovoran njegov prethodnik, a Bezer je taj Ured preuzeo prije nešto više od godinu dana.

Prema podacima do kojih je došao Večernji list, Grad Zagreb je u posljednjih pet godina na razne studije potrošio više od 10 milijuna kuna.

Urbanističko prometna studija sjeverne tangente od autoceste za Krapinu na zapad do autoceste za Varaždin na istoku, koju je još 2005. izradio Građevinski fakultet, jedna je od skupljih i stajala je 2.475.920.00 kuna.

Prema dostupnim podacima je ipak najskuplja bila prostorno-prometna studija cestovno-željezničkog prometnog sustava šireg područja grada Zagreba, koju je 2007. IGH izradio za 2.664.480.00 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201011250492006 arti-201007150269006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo