Uspio se i pokvariti /

Mehanizam za podizanje novog čiovskog mosta koštao je 7 milijuna kn. Ove godine podignut je - dvaput

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Raspored podizanja mosta uopće ne postoji

12.8.2019.
9:15
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

Mehanizam za podizanje novoga čiovskog mosta platili smo skoro sedam milijuna kuna. Most je ove godine pokretan tek dva puta, a prošle je godine korišten šest puta, piše Slobodna Dalmacija.

U ovu statistiku "Hrvatske ceste" pribrojile su i pokretanja mosta radi popravka mehanizma za pokretanje mosta. Uspio se i pokvariti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A ostala podizanja mosta zapisana u bilježnicu upravitelja provedena su bila isključivo na uporno traženje jedriličara. "Hrvatske ceste" bi im u ranim jutarnjim satima otvorile put, a kad bi se htjeli vratiti na vezove, zvali bi ih da "bace ključ".

Zašto je to tako? Zato što raspored podizanja mosta čiji je mehanizam za podizanje mosta plaćen tih sedam milijuna kuna uopće ne postoji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A budući da se rijetko pomiče, jedrilice privezane između starog i novog čiovskog mosta doslovce su zatočene investicijom plaćenom iz EU fondova. Most hrvatskih branitelja s pratećim sadržajima koštao je 163.854.452 kune i 39 lipa.

Usporedbe radi, postoje mostovi na Jadranu koji se pokreću dva puta dnevno, čime u 24 sata odrade godišnju kvotu novoga čiovskog ponosa.

Iz odgovora "Hrvatskih cesta" može se iščitati kako smatraju da za podizačem plaćenim 6.722.573,93 kune nema ni potrebe.

Naravno, zatočeni jedriličari, čija su plovila postala nekretnine, ne bi se složili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatske ceste" poručuju da su organizirale sastanak s njima te da se razgovaralo o izradi protokola podizanja mosta. No, ni to nije dalo rezultate:

"Na sastanku su sudjelovala četiri vlasnika jedrilica s kojima smo cijelo vrijeme komunicirali i izlazili im u susret te na njihovo traženje omogućili podizanje mosta. Nažalost, i unatoč dobroj volji dolazilo je do određenog nesuglasja između tražitelja zahtjeva za otvaranje i naših mogućnosti da im se udovolji u kratkom roku", poručuju iz HC-a, dodajući da je most građen kako bi se smanjile gužve "u cestovnom prometu", s naglaskom na riječ "cestovnom".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što su uspjeli dogovoriti jest da se od sada postupak podizanja/spuštanja mosta pokreće temeljem zahtjeva Lučke kapetanije Split. To bi moglo značiti da jedriličare sad čeka još gora situacija jer im se prolongira procedura za podizanje mosta.
"Hrvatske ceste" poručuju i da proces u kojem se most podiže i spušta traje 45 minuta, te da uključuje blokiranje prometnica, zbog čega nastaju ogromne gužve, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo