Nešto više od tri godine nakon što je saslušao oslobađajuću presudu sutkinje Prekršajnog suda Osijeka Dunje Bertok kojom ga je oslobodila krivnje zbog pjevanja bećarca policijskoj službenici Mariji Iličić, najpoznatiji domaći bećar i član HKUD-a Valpovo 1905., Branimir Čolaković iz Šaga, ovih je dana bio neugodno iznenađen kada mu je stigao novi sudski poziv za glavnu raspravu u slučaju bećarac koji ide na – ponovno suđenje, piše Glas Slavonije.
Odlučio je tako sredinom listopada ove godine Visoki prekršajni sud RH prihvativši žalbu Policijske uprave osječko-baranjske, Policijske postaje Belišće, na oslobađajuću presudu, zbog "pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja". Idućeg će tjedna tako i okrivljenik Čolaković i PP Belišće kao tužitelj, zajedno sa svjedocima pred sutkinjom ponovno pokušati rasvijetliti okolnosti događaja od 28. lipnja 2015., na Ljetu valpovačkom. Čolakovića se tereti da se činom pjevanja bećarca policijskoj službenici ogriješio o Zakon o ravnopravnosti spolova, a kasnije mu je optužnica nadopunjena i novom optužbom da je tim činom uvrijedio i omalovažio policijsku službenicu prilikom vršenja službe, za što je predviđena i zatvorska kazna u trajanju do 30 dana.
U lipnju 2015. godine, kada se tradicionalno održava najveća
kulturna manifestacija amaterskog stvaralaštva Valpovštine -
Ljeto valpovačko, Branimir Čolaković kao član domaćeg HKUD-a
Valpovo, sudjelovao je u mimohodu folklornih skupina ulicama
Valpova. Kada je prolazio u blizini policijske službenice koja je
osiguravala skup, pjevajući različite bećarce Čolaković je
zapjevao i bećarac: "Mala moja, ti u plavoj bluzi, priđi bliže pa
mi se naguzi. Što j‘ u pjesmi to se pjevat‘ smije, lud bi bio ‘ko
bi zamjerio!".
Nedugo nakon toga, Čolaković je pozvan na razgovor u policijsku
postaju, gdje je shvatio da je sve to duboko povrijedilo
policijsku službenicu i da će sve imati sudski epilog. Čolaković
i danas tvrdi da mu pjevanje bećaraca tada, kao i u bilo kojoj
drugoj prigodi, nije imalo za cilj vrijeđanje bilo koga, jer
poznato je da bećarac forma čiji smisao i jest da bude lascivan,
dvosmislen, vrckav, i rijetko kad je upućen samo jednoj osobi te
služi za uveseljavanje većeg broja ljudi.
"Poput mnogih mojih prijatelja iz folklornog svijeta, a kojih je
zaista mnogo, obožavam pjevati bećarac u svim prigodama gdje se
za to pruži prilika. Bez obzira na negativna iskustva koja sam
imao na Ljetu valpovačkom te 2015. godine i sudski spor, bećarce
nisam prestao pjevati, a i na ovoj glavnoj raspravi ostat ću
čvrsto pri svome stajalištu koje sam zastupao i prije tri godine
na sudu: bećarce pjevam na način i u prigodama kako se to na ovim
prostorima u ‘šokačkom svijetu‘ radi već gotovo 200 godina, s
ciljem da ljude oko sebe prije svega uveseljavam, a ne vrijeđam",
naglašava Čolaković, iza kojeg su u vrijeme izbijanja ove afere
stali mnogi etnomuzikolozi, folkloristi, estradni umjetnici te
poznavatelji materije bećarca koji upravo zbog takvog svog
neobičnog i jedinstvenog štiha ima svojstvo hrvatskog kulturnog
dobra prema odluci Ministarstva kulture od 2007. godine, a od
2011. godine uvršten je i na listu UNESCO-ove svjetske kulturne
baštine, piše
Glas Slavonije.