Gradnja plutajućeg mosta ne bi koštala više od 60 milijuna eura, bio bi gotov za samo devet mjeseci, svi njegovi dijelovi izrađivali bi se u Hrvatskoj, a on ne bi narušio ekološku ravnotežu u Malostonskom zaljevu.
Tvrdi to arhitektica Maja Bručić, koja zajedno s američkim poduzetnikom Jamesom Priceom Chuckom promovira projekt izgradnje plutajućeg pontonskog mosta Marko Polo po uzoru na slične mostove koji postoje u Norveškoj i SAD-u.
Muljevito dno
"Geomehanički presjek morskog dna kod Pelješca pokazuje da se ispod 30 metara mora nalazi 30 do 40 metara mulja, dok se do vapnenačkog dna, nimalo idealnog za izgradnju čvrstog mosta, nailazi tek na 100 metara dubine. To iznimno poskupljuje troškove gradnje i uništava postojeći ekosustav na tom području, a konačan rezultat uvijek će biti upitan", kaže arhitektica Bručić u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.
Svi dijelovi iz Hrvatske
Tvrdi da bi se čelik i nosači za tako problematično dno morali uvesti iz inozemstva. S druge strane, kaže da bi se svi dijelovi za plutajući most naručili i napravili u Hrvatskoj. Jedna šibenska tvrtka izrazila je spremnost da izradi konstrukciju modernog i trajnog mosta.
Sličan postoji u američkom Seattleu i ima šest trakova u jednom i šest u drugom smjeru, dok na gornjem katu vozi željeznica.
Financirali bi ga ulagači
Arhitektica Bručić tvrdi da gradnja mosta Hrvatsku i njezine građane ne bi koštala ni kune, jer bi se čitav projekt financirao novcem privatnih ulagača na temelju dobivene državne koncesije.
Ipak, u ovom je trenutku još uvijek neizvjesno u kojemu će se smjeru razvijati tripartitni razgovori između Hrvatske, BiH i Europske komisije o rješavanju pitanja prometne povezanosti s krajnjim jugom zemlje i može li plutajući most ući u konkurenciju osam postojećih mogućnosti.