ZELENI TJEDAN /

Koristimo ih svakodnevno od auta do daljinskog, ali zbog nepropisnog odlaganja njima se i trujemo

Image

čak 6 tisuća tona baterija bacili smo u okoliš, a tako ih je lako pravilno zbrinuti

7.6.2023.
22:02
VOYO logo

Baterije su u automobilima, romobilima, mobitelima - o baterijama ovisimo,  ali njima se i trujemo. Osobito ako ih ne odlažemo pravilno, a posljednji podaci porazni - od   akumulatora u moru, do raznoraznih baterija na odlagalištima gdje im nije mjesto, - čak 6 tisuća tona baterija bacili smo u okoliš.

Svi koji prodaju baterije moraju i primati stare

A prilično je jednostavno pravilno ih odlagati - u bilo koju trgovinu. "Sve tvrtke koje stavljaju na tržište baterije su dužne su obavezne po Zakonu i primati stare baterije. K nama kupci i kada dođu po nove ili kada ne dođu po nove - slobodno donesu stare. Za to imamo kontejner koji smo dobili od tvrtke koja sakuplja opasne otpade", ističe Danijel Pitteroff, kaže za RTL vlasnik trgovine baterija u Zagrebu, prenosi Danas.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baterije su upravo to, opasan otpad. Zato što sadrže teške metale poput žive, olova, kadmija.

"Najbitnija je edukacija građana, da građani shvate da takve baterije ne smiju bacati u komunalni otpad, to je velika stvar. Nego da ih predaju tamo gdje je za to odvojeno prikupljanje takvih baterija", kaže Zvonimir Majić iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Baterije se mogu i ponovo iskoristiti

A osim u trgovine, baterije se mogu o odnijeti i na reciklažno dvorište. Od tamo odlaze na reciklažu u Hrvatsku ili inozemstvo, ovisno o vrsti. 2021. u Hrvatskoj je stavljeno 20 tisuća tona baterija na tržište. Od toga je 14 tisuća tona prikupljeno, no čak 6 tisuća tona je nepropisno zbrinuto, što znači da je završilo na odlagalištima, divljim deponijima, morima.

"Odbacili smo recimo toplomjere koje sadrže živu. Ove baterije sadrže te teške metale koji su vrlo toksični. I zato je jako bitno da oni ne dođu u kontakt s hranom, vodom, okolišem", kaže Majić.

Prije recikliranja može im se produljiti i životni vijek. Vedran Bobanac iz Zavoda za visoki napon i energetiku FER-a navodi:"Bit će veliki broj tih starih baterija i trebat će ih na neki način ponovno iskoristiti. To se može raditi kroz drugi život ili second life. Primjer je primjena starih baterija iz električnih vozila za stacionarni spremnik energije - primjerice za spremanje viška energije dobivene iz obnovljivih izvora energije

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo