Brojke nisu najbolje /

Kakvo je zapravo stanje u sezoni? Hoteli se još uzdaju u 'last minute', apartmani u problemima...

Hrvatska udruga turizma upozorava da je ova turistička sezona neizvjesna i izazovna

5.7.2019.
22:35
VOYO logo

U svakoj priči s obale ove sezone nameću se dva zaključka: nema radnika, ali nema ni toliko gostiju. Upravo zbog toga Hrvatska udruga turizma upozorava da je ova turistička sezona za Hrvatsku neizvjesna i izazovna. 

Dobra priprema u predsezoni ključna je za dobru popunjenost, smatra vlasnik hotela u Puli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uspjeli smo za srpanj i kolovoz napraviti 70 do 80 posto popunjenosti. 'Last minute' rezervacije su spašavanja u zadnji trenutak ako nam sobe nisu popunjene. Mi smo za sada u plusu i za lipanj, srpanj i kolovoz", rekao je za RTL Danas vlasnik hotela Denis Zembo. 

No nisu svi u plusu. Do sredine lipnja, u odnosu na prošlu godinu, broj rezervacija je tri do sedam posto manji. Pad broja rezervacija bilježi 24 posto domaćih hotela i 44 posto kampova, a posebno se ističu apartmanska naselja s 57 posto manjim brojem rezervacija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANE VIJESTI

S druge strane, očekuju povećan broj 'last minute' rezervacija koje bi mogle dovesti do rezultata jednakih prošlogodišnjim.

"Gospodarski rast, rast BDP-a u Europi, ide dosta sporije nego proteklih godina i usporava se. S obzirom na to treba biti realan i ne treba očekivati nikakve spektakularne brojke koje su se događale od 2015. do 2018." rekao nam je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Turisti zadovoljni

Kakve će brojke na kraju, biti teško je predvidjeti. Ako se pita turiste, mjesta za brigu nema. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Malo je skupo, osobito hrana. Ali, Hrvatska je jako lijepo zemlja. Da, sviđa mi se", govori Stephanie iz Kine. 

Nekima je skupo, nekima jeftino.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Doći ću ponovno, nije skupo, cijene su prihvatljive. Mislim da je ovdje jeftinije nego u Grčkoj ili Italiji, govori nam Austrijanac Walzraud.

U Hrvatskoj udruzi turizma smatraju kako dva ključna izazova prijete turizmu, a to su: pitanje radne snage i smanjenje PDV-a.

"Smanjite nam PDV na 10 posto i mi ćemo jednokratno povećati plaće 20% i preuzimamo obavezu da idućih pet godina povećavamo plaće po 5 posto godišnje", rekao je Ostojić. 

Grčka će, da bi podignula konkurentonost, smanjiti stopu PDV-a na ugostiteljske usluge s 24 na 13 posto i na hotelski smještaj s 13 na 11 posto. Grčka, kao i druge zemlje, tako postaju privlačnije turističke destinacije i velika konkurencija hrvatskom turizmu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo