Nerijetko prenosimo pozitivna iskustva i dirljive geste ZET-ovih kontrolora, ali i putnika. Nažalost, ima još uvijek raznih apsurdnih situacija koje se znaju odviti unutar ZET-a, a razlog zašto prenosimo takva iskustva građana je nada da će se cjelokupni proces rješavanja takvih problema unaprijediti.
Primjer jednog takvog slučaja zbio se jutros u Zagrebu, a kako nam priča naša čitateljica (podaci poznati redakciji), unatoč najboljoj volji da se sve riješi kako je kontrolor zahtijevao, situacija je završila loše po našu čitateljicu iako, kako tvrdi, nije učinila ništa mimo propisa niti smatra da zaslužuje platiti kaznu.
Kako nam priča čitateljica, jutros je ušla u tramvaj 11 na Mandaličinoj stanici na prva vrata s namjerom da "odcvika" kartu. No, nakon što se začuo zvuk "škljocanja" vidjela da je nije ništa otisnuto. Nekoliko putnika također nije moglo označiti kartu zbog nedostatka tinte. Kako je kasnije navela i u samom mailu ZET-u, kontroloru je pružila kartu te je on konstatirao kako ne postoji datumski žig.
Kazna putniku zbog nepropisnog aparata?
"Kontroloru sam pojasnila da je karta poništena. Jedna gospođa je potvrdila da ni njoj nije ništa otisnuto na karti", priča čitateljica za Vijesti.hr pa nadodaje:
"Bio je ljubazan i rekao da će mi otisnuti Obavijest, no da se javim na mail karte.zet@zet.hr s pritužbom pa da ćemo vidjeti što se može razriješiti", ispričala nam je.
Čitateljica, inače, redovno kupuje karte i poništava ih na automatima za što i ima dokaz kao i da posljednjih nekoliko godina nije imala nikakvih problema s kontrolom. Tim više ju ljuti rješenje koje nalaže da plati polovicu propisanog minimuna jer aparat nije pravilno radio, točnije, nije imao tinte.
Odgovor samostalne referentice zaštite tarifnog sustava ju nije zadovoljio.
"Dobila sam praktički sve isto što piše na papiriću kojeg sam dobila. Tvrdi da su provjerili ispravnost aparata na što sam ih ljubazno zamolila da provjere opet te da bi bilo najbolje da jednostavno provjere kamere. Zašto ih ne iskoristiti i na taj način?" pita se naša čitateljica. No, naljutio ju je povratni odgovor.
"Gospođa koja mi je odgovarala je samo kopirala prethodni odgovor, s time da je ovaj put podebljala rečenicu o plaćanju kazne", priča nam čitateljica uz pisani dokaz o prepisci sa ZET-om.
FOTO: (Prepiska poruka / Zahtjev za reklamacijom)
Kako obraniti svoju stranu priče?
Jasno je da se kontrolori na dnevnoj bazi bore protiv "švercera" i da su čuli mnoštvo izlika. No, u moru takvih izlika, nađe se i pokoji pošteni putnik, koji redovito izdvaja za karte ili pokaze, koji se jednostavno našao na krivom mjestu u krivo vrijeme ili, u ovom slučaju, kraj krivog aparata.
Slijedom ovakvog slučaja, kontaktirali smo ZET kako bismo doznali hoće li ova putnica doista morati platiti kaznu. Upitali smo kako putnici mogu dokazati svoju stranu priče u ovakvim situacijama te zašto se kamere ne koriste i za provjeru ovakvih priča.
Njihov odgovor objavit ćemo po primitku kako bi i sami korisnici, za ubuduće, mogli znati kako postupati u ovakvim slučajevima te kako dokazati svoju stranu priče.