megalomanski projekt /

Kada će zagrebačka žičara dobiti uporabnu dozvolu? Pravilnik je promijenjen, u Gradu šute, a s otvorenjem čini se ne žure

Birokracija je nakon godinu dana napravila prvi korak; promijenili su Pravilnik o buci. Sad još trebaju Grad Zagreb i Državni inspektorat izdati uporabnu dozvolu

27.12.2021.
20:00
VOYO logo

Sljemenska žičara i službeno je postala prometna infrastruktura u Pravilniku o najvišim dopuštenim razinama buke. Mali je to korak do početka rada, ali veliki za birokraciju.

Pravilnik je promijenio ministar zdravstva Vili Beroš, u čijoj je nadležnosti pitanje buke, a na snagu je stupio ovog vikenda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pitanje žičare je otvoreno iz tog razloga što u određenim Pravilnicima koji reguliraju razinu buke, žičara kao infrastrukturni projekt uopće nije obuhvaćena. Prema tome što smo jedino mogli napraviti, ugraditi razinu buke za žičaru kao i za sve druge prometne i cestovne, željezničke infrastrukture u naseljenim mjestima", kazao je Beroš.

Image
bučno zdanje /

Budućnost žičare Sljeme u rukama Tomaševića i inspektorata. Beroš zaključio: 'Donesen je pravilnik'

Image
bučno zdanje /

Budućnost žičare Sljeme u rukama Tomaševića i inspektorata. Beroš zaključio: 'Donesen je pravilnik'

Grad sada treba pozvati Državni inspektorat u tehnički pregled nakon kojeg bi se trebala izdati uporabna dozvola. Profesor Mladen Nikšić s Prometnog fakulteta kaže, promjene su bile samo administrativne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Promijenio se tekst Pravilnika, eksplicite je navedeno da i žičara kao dio prometnih sustava koje se ugrađuju u naselju i koje će biti novoizgrađena. Jedino to je novo, ali i dalje su razine buke iste, možemo reći da se administrativno stvorila mogućnost da se dobije i ta zadnja dozvola", kazao je Nikšić za RTL.

Cijena izgradnje popela se na više od 750 milijuna kuna, a kad već toliko košta, sramota je što se prije nije mislilo na buku, smatraju stručnjaci.

"To je apsolutno neprihvatljivo, nema tu sad skupo ili nije skupo, ali godinu dana nemati tako novu i modernu žičaru u prometu je doista neprihvatljivo", smatra Nikšić.

S obzirom na to da u Gradu šute, pitali smo ministra zna li on kad bi žičara mogla krenuti s radom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja ne znam, Pravilnik je donesen, stupio je na snagu ovih dana recentno, sad je stvar na gradu Zagrebu i Državnom inspektoratu da se prilagode istom", kazao je Beroš.

Ne zna se ni točna cijena. Oni koji će kartu i kupovati kažu kako bi bilo dobro da je cijena za djecu 10 kuna, za odrasle 50, dok neki smatraju da bi karta trebala koštati 20 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zapravo, puno toga oko žičare se ne zna, ali jasno je da ovaj megalomanski projekt vuče za sobom previše repova. Ali kad je već završena, onda je najmanje što građani očekuju da konačno i proradi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike