Nakon što smo objavili da u ZET-u nedostaje osnovnih higijenskih potrepština, da se zaposlenici žale da u toaletima nedostaje toaletnog papira i sapuna, a kad se i pojave, da ubrzo "plane", te kako tvrtka ima velikih problema oko održavanja i servisiranja svojih vozila jer im nedostaje rezervnih dijelova i ljudi, ZET je ipak poslao svoj odgovor.
Kažu: "Nije točno da u ZET-u nedostaje osnovnih higijenskih potrepština". I ništa više od toga. No više naših sugovornika u ZET-u, a među njima je i sindikalni čelnik Dražen Jović, tvrdi suprotno. Štoviše, doznajemo kako samo u sanitarnom čvoru namijenjenom čelništvu ZET-a na Ljubljanici ima redovito sve što bi u toaletu trebalo biti, dok zaposlenici za svoje toalete mjesecima nose svoj toaletni papir.
Ipak, barem priznaju da imaju problema s nabavkom rezervnih dijelova potrebnih za redovito održavanje i servisiranje autobusa i tramvaja.
"Kao što je već ranije komunicirano prema javnosti, otežana je nabavka rezervnih dijelova i to na globalnoj razini, što dodatno otežavaju i usporeni logistički lanci te navedeno dovodi do produženja rokova isporuke dijelova. Servisne službe ZET-a ulažu iznimne napore kako bi se usluga realizirala u predviđenom obimu, a s obzirom na to da nam je sigurnost putnika i prometnog osoblja prioritet, u promet izlaze isključivo tehnički ispravna i sigurna vozila", odgovorili su. Ipak, doznajemo i to da ZET kasni s plaćanjima pa to pokreće spiralu zbog koje se dijelovi ne isporučuju.
Također, zbog istog problema, i uz reducirani red vožnje pod izlikom prvo korone, a onda poskupljenja energenata, svaki dan iz operative ispadne dodatni broj vozila. Opet, zato što nema dijelova da se servisiraju i održavaju. Sada iz ZET-a odgovaraju: "Unatoč preventivnom i redovnom održavanju, i u situaciji otežane nabavke rezervnih dijelova, kvarovi na vozilima su neizbježni te postoji mogućnost da se vozilo pokvari tijekom korištenja, odnosno vožnje, s obzirom na to da su neka vozila u prometu i do 20 sati dnevno. U takvim slučajevima na teren promptno izlaze servisne ekipe, a ukoliko kvar nije moguće otkloniti na licu mjesta, vozilo se povlači iz prometa i umjesto njega se sukladno raspoloživim resursima u promet šalje zamjensko vozilo", odgovaraju.
Dodatno navode da tijekom svibnja u prosjeku u promet nije izlazilo 7,4 posto tramvaja te 1,19 posto autobusa. "U takvim situacijama, primjenom određenih prometnih mjera, reorganizacijom prijevoznih kapaciteta i prilagodbom rasporeda, služba zadužena za organizaciju prometa nastoji umanjiti posljedice izvanrednih tehničkih okolnosti koje dovode do nešto manjeg broja raspoloživih vozila, a kako bi se usluga pružila u optimalnom obimu", odgovaraju iz ZET-a. Podsjetimo, sindikalni čelnik Jović rekao je da samo s Remize svaki dan zbog ovih stvari ne izađe po nekoliko, a u nekim danima i više od deset tramvaja. Više naših sugovornika kaže da ne pamte tako loše stanje.
Iz ZET-a odgovaraju i to da su početkom svibnja vratili stari raspored vožnje, odnosno da se više ne vozi po reduciranom voznom redu koji su smanjili za pet posto u odnosu na uobičajeni kapacitet zbog čega se slijed prolazaka tramvaja u prometu u prosjeku povećao s osam na devet minuta.
Sada je prometovanje javnih gradskih linija ipak nešto rjeđe zbog ljetnog voznog reda, što je uobičajeno svake godine, i on se primjenjuje od četvrtka, 23. lipnja otkako su počeli školski praznici pa je i promet manji. Redovni vozni red bit će opet od 4. rujna.
Fal im čistačica
Sindikalni čelnik Jović je također rekao kako u ZET-u kronično nedostaje čistačica, da su njihove redovito u 60-im godinama života, da im se broj smanjuje zbog odlazaka u mirovinu, a da neprestano ispadaju iz operative zbog bolovanja, što je prirodno. "Vanjske" čistačice, pak, kaže Jović ne stignu čistiti dinamikom kojom se naviknulo u ranijem periodu. Jović kaže da "vozila nikad nisu bila prljavija". ZET potvrđuje da imaju određeni manjak operativnog osoblja, među njima i čistačica.
"Na to povremeno dodatno utječe i nešto povećana stopa bolovanja, a što se nastoji riješiti reorganizacijom rada kako bi se vozila i dalje svakodnevno čistila sukladno predviđenom planu. Međutim, takve situacije nisu trajnog karaktera i najkraćem mogućem roku se operativno stanje dovodi na zadovoljavajuću razinu", odgovaraju iz ZET-a.
Dodaju i da ZET ima više od 700 vozila te da imaju svoje radnike koji čiste vozila, ali zbog obujma posla koriste i vanjske usluge čišćenja. "Kao i na razini cijele tvrtke, prosjek godina je relativno visok, zbog čega dolazi do prirodnog odljeva ljudi usred odlaska u mirovinu ili zbog smanjene radne sposobnosti. Visok prosjek godina povremeno dovodi i do povećane stope bolovanja koja je posebno bila izražena tijekom posljednje dvije godine zbog epidemioloških okolnosti", navode.
Još istražuju zašto je gorio BUS
Recimo i to da smo pitali je li dovršen očevid autobusa koji je izgorio u Novom Jelkovcu 5. lipnja u poslijepodnevnim satima. Očevici su naveli kako su čuli kako je dva puta odjeknulo kao da su eksplozije. Osim autobusa, vatra je zahvatila i sjedališta na autobusnom stajalištu na okretištu autobusa, gdje se sve i dogodilo, a oštećena su i dva osobna vozila zbog isijavanja topline.
U blizini je bila i medicinska sestra koja je potrčala u slučaju da netko treba medicinsku pomoć, nasreću, svi su bili dobro. Rekla je da se sve dogodilo na desetak metara od igrališta gdje su bila djeca.
Vatru su ugasili vatrogasci, a očevici kažu da je vozač autobusa sve putnike evakuirao na vrijeme.
Iz ZET-a kažu da je utvrđivanje uzroka požara i dalje u tijeku u suradnji s ovlaštenim zastupnikom proizvođača autobusa.