Kojim porukama HDZ-ovci trebaju raditi na kampanji aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović šef Stožera Ivan Anušić kolegi na čelu zagrebačkog Stožera objasnio je kroz točno deset uputa. Ali, te su upute iscurile u javnost.
I dok je glasnogovornik kampanje Grabar-Kitarović siguran da se ne radi o sabotaži, problema s curenjem informacija, a i sabotažama imaju i vodeći izazivači.
Da se što više građana uvjeri u to da aktualna predsjednica zaslužuje reizbor, dvadesetak dana od objave kandidature, Ivan Anušić, šef njenog stožera sastavio je pa šefu zagrebačkog HDZ-a Andriji Mikuliću poslao točno deset uputa.
Prva je usporedbe s dva prethodnika uz isticanje da sada imaju svoju predsjednicu. Drugi ugled Hrvatske, treći pomicanje iz takozvanog regiona, ali i vraćanje dostojanstvenosta hrvatskim braniteljima. Tu je i isticanje bliskosti s narodom, kao i upozoranvanje na probleme s kojima se susreću, kako stoji, hrvatski ljudi i narod. Adutom smatraju i kritiziranje Vlade kao i skretanje pažnje na demografskeprobleme. Spominje se i lobiranje za hrvatske izvoznike, a deseta uputa je isticanje smanjivanje troškova Ureda na Pantovčaku.
U tome što su interne upute iscurile glasnogovornik kampanje Zoltan Kabok ne vidi sabotažu.
"Nema nikavih tu tajnih, nema nikakvih nekakvih naputaka koje su skrivene", kazao je Kaboak, a na pitanje ima li opasnosti od crnog labuda, odgovara: "Nikakvi labudovi neće doći u pitanje, HDZ je jedinstvena stranka. Znate ankete, istraživanja rade svi, a na kraju pobijedi HDZ".
Ovakve upute strankama s mnogobrojnim članstvom i volonterima potpuno su uobičajne, tumači komunikacijski stručnjak Jerko Trogrlić, ali činjenica je da ih HDZ nije sam javno objavio.
"Jako je potrebno da oni komuniciraju na ulici, u društvu, u neformalnim razgovorima, druženjima, da praktički agitiraju i spominju iste poruke. Ovim im se daju jasne upute kako to činiti. Ono što nikako nije uobičajno to je da takve stvari cure van i to je već pokazatelj nekakve opstrukcije koja postoji u HDZ-u."
Iz Stožera Zorana Milanovića poručuju da tuđe kampanje ne komentiraju, dok iz Stožera Miroslava Škore u sadržaju poruka koriste priliku za kritiku.
"Kad nakon pet godina mandata morate i članove vlastite stranke ali i birače uvjeravati u to da volite Hrvatsku i da ste jedna od njih to znači da je to potrošen mandat, to je potrošenih pet godina u kojima nema opipljivih rezultata."
"Program piše sama predsjednica"
No dok se Škoro žali na sabotaže stranačkih lokalnih čelnika kroz otkazivanje koncerata, s curenjem informacija problema ima i u SDP-u. Milanovićeve poruke SDP-ovcima na prošlotjednom Glavnom odboru bile su zatvorene za medije, no iscurio je doslovno cijeli govor. Uoči službene kampanje očekuju se i programi, a i s njihovom objavom će se taktizirati.
"Program piše sama predsjednica, poruke su gotove, program je gotov i bit će objaviljene tijekom 11. mjeseca", navodi Kabok, a o strategiji je progovorio i Škorin direktor komunikacija Mate Mijić.
"Ići ćemo dosta detaljno, oko svih ti važnih resora. Službenim početkom kampanje program će biti objavljen, sasvim dovoljno prije izbora da se građani u potpunosti pripreme."
Taktika aktualne predsjednice biti će od vrata do vrata, u obilasku Hrvatske je i sada Zoran Milanović, a Škoro će poruke slati i s koncerata. Da će se aktivno uključiti najavio je i MislavKolakušić kojem su dosada glavna platforma bile društvene mreže.