interes roditelja velik /

Iako u Hrvatskoj postoje škole koje rade u tri smjene, Ministarstvo ima drugačiji plan. Ispitali smo koje su prednosti jednosmjenske nastave

Hrvatski učenici u odnosu na svoje europske kolege u školama provode najmanje vremena

7.9.2021.
20:15
VOYO logo

I dok u Hrvatskoj postoje škole koje rade u tri smjene, plan Ministarstva je uvođenje cjelodnevnog boravka u školi. To podrazumijeva jednosmjensku nastavu i izgradnju novih te proširenje postojećih škola. Koje su prednosti i što cjelodnevna nastava sve donosi, te kad će uopće biti moguća, ispitala je Zorana Čičak Kulić.

771 učenik ove zagrebačke osnovne škole nastavu ima uvijek u jutarnjoj smjeni.

''Djeca imaju puno više mogućnosti za dopunsku i dodatnu nastavu, izbornu i izvannastavne aktivnosti, a poslije škole se mogu baviti čime žele i mogu si planirati dan'', rekla je Darka Bebić Štimac, ravnateljica OŠ Alojzija Stepinca u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
sretno svima! /

Milanovićeva poruka za prvi dan škole: 'Nastava se mora održavati u učionicama. Želim vam da se nikada više ne ponovi zatvaranje'

Image
sretno svima! /

Milanovićeva poruka za prvi dan škole: 'Nastava se mora održavati u učionicama. Želim vam da se nikada više ne ponovi zatvaranje'

Raspoređeni su u dva školska objekta, a broj učenika raste. Jako puno roditelja baš zbog jednosmjenskog rada želi da njihova djeca upišu ovu školu.

''Ove godine da bismo održali jednu smjeno smo morali prenamijeniti neke učionice, jako je teško napraviti raspored s toliko puno razrednih odjela u jednoj smjeni. Ove godine smo uspjeli, ne znam kako ćemo iduće godine, ali svima je cilj da se jedna smjena održi'', kazala je Bebić Štimac.

U Hrvatskoj 40 posto učenika nastavu ima u jednoj smjeni. 57 posto njih nastavu pohađa u dvije, a u 11 škola radi se u čak tri smjene. Jednosmjenska nastava i cjelodnevni boravak u školama zahtijeva izgradnju dodatnih kapaciteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Kada gledate naš broj učenika i neke druge škole, mi imamo tri prosječne hrvatske škole u našoj jednoj. Rad u jednoj smjeni sanjamo od kad diplomiramo, to je nešto što bi bilo sjajno. Dijete ujutro dođe u školu, napravi sve što treba i kad ode iz školu popodnevnim satima da je i naučeno i nahranjeno i naigrano i sve što treba'', rekla je Karmen Hlad, ravnateljica OŠ Dragutina Domjanića u Zagrebu.

Hrvatski učenici u odnosu na svoje europske kolege u školama provode najmanje vremena. Na razini primarnog obrazovanja, broj nastavnih sati u Hrvatskoj je 1890, što je više nego upola manje od europskog prosjeka koji iznosi 4062 sata. Uz to, osnovna škola traje najkraće - osam godina.

Cjelodnevna nastava znači i povećanje broja sati obvezne nastave. Prema planu Ministarstva djeca bi u školu dolazila u 8, a odlazila u 15 sati, s tim da se boravak može produljiti i do 17 sati. Svi bi u školi imali ručak.

''Djeca bi lakše usvajala gradivo koje trebaju usvajati. A to podrazumijeva još nešto, a to je da nema domaćih zadaća, da se to rješava u školi, da knjige ne treba nositi kući i naravno puno kvalitetniji život u familiji'', kazao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Prema planu Ministarstva, sve bi škole do 2027. trebale prijeći na cjelodnevnu nastavu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo