Iako špica turističke sezone još traje ministar turizma
Darko Lorencin najavljuje - ovo će biti rekordna
sezona po dolascima i zaradi.
Od početka godine do kraja srpnja u Hrvatskoj je odmaralo skoro 8
milijuna turista što je 9 posto više nego lani, a taj porast
trebao bi pratiti i prihod koji bi konačno mogao biti bolji nego
rekordne 2008., tj. preći brojku od 7 i pol milijardi eura.
Najviše je došlo Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca, a ministra veseli i znatan porast broja dolazaka domaćih turista.
"Onako već i lagano sa stopostotnom sigurnošću možemo reći da će ona biti do sada najbolja iz razloga jer već i pokazatelji nekih prethodnih razdoblja s početka godine su namirili onu razliku između 2008. i 2014. Prihodi će biti znatno viši, gotovo na 8 milijardi, govorimo o ovoj stranoj komponenti", izjavio je Lorencin.
To znači da će po prihodima od stranih turista, rekordna 2008. za mandata Damira Bajsa u kojoj je prihod bio 7,4 milijarde eura, konačno biti nadmašena. Bivšeg ministra turizma to veseli, no ima svoju računicu:
"Ja bih rekao da se može očekivati prihod od stranih turista od oko 7,9, možda do 8 milijardi i vjerojatno 500 mlijuna u jednoj optimističnoj varijanti domaćih turista pa je to 8 i pol milijardi što je ipak znatno manje od 9 cijela 3 milijarde koliko je predviđeno strategijom hrvatskog turizma", kazao je Damir Bajs, bivši ministar turizma.
Dodaje i da se u razvoju turzima premalo koristi novac iz Europske unije, kontinentalni je premalo razvijen, a i PDV bi mogao biti niži - s čim se slažu i u Udruzi hrvatskih putničkih agencija.
"Očekujemo kroz fiskalnu politiku dakle smanjenje poreza na dodanu vrijednost da se može povećat promet", izjavio je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba.
Kritike često idu i na previsoke cijene. Turisti koji godinama dolaze primjetili su porast, ali kažu - i dalje su pristupačne.
O smanjenju PDV-a još će se raspravljati kažu u ministarstvu turizma, ali poručuju da će vrlo vjerojatno dići boravišne pristojbe, ali bi taj višak ostao destinacijama kako bi se mogao koristiti za daljnju promociju.