Reakcije kupaca /

Humorističan ili seksistički proizvod? Zbog žalbi kupaca s polica se povlači proizvod 'opizdilica' namijenjen discipliniranju žena

Image
Foto: Thinkstock

Na seksistički i za žene uvredljiv proizvod ukazali su kupci, na što je uprava tvrke odmah reagirala, no vlasnik obrta koji ga proizvodi rezigniran je reakcijama

17.1.2018.
8:05
Thinkstock
VOYO logo

“Opizdilica za seksualni odgoj žena”, drvena daščica s jastučićem na jednom kraju namijenjena “discipliniranju žena” s jasnim uputama za upotrebu (Ako samo leži kao klada - opizdi 1X; Ako odbije dati pusu “gospodinu” - 3X; Ako ima miris po ribarnici - opizdi 5X - i pošalji u kupaonicu; Ako je opet “boli glava” - lupati dok je stvarno ne počne boljeti) povlači se s polica trgovina Offertissima u kojima se prodavala, piše Jutarnji.hr

Na seksistički i za žene uvredljiv proizvod ukazali su kupci, na što je uprava tvrke odmah reagirala. "Trenutno smo u povratku svih tih proizvoda s naših polica dobavljaču", potvrdila je Danijela Cigić, članica Uprave Offertissime.Proizvođač je obrt Camellia iz Križevaca, a vlasnik Zdravko Petrinec rezigniran je reakcijama na njegove “humorističke proizvode”, kako ih sam naziva. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nisam nikoga htio uvrijediti, to je čisti humor, zezancija. Radi se o zafrkantskim poklonima i za žene i za muškarce: imamo i mužomlat, i mjerokur, uredovno usukalo za pripitomiti muškarca... Takve poklon-proizvode proizvodim već 17-18 godina i nikad nije bilo nikakvih problema. Ne znam što bih rekao, čini mi se da kod nas više šala i humor nisu dozvoljeni", kaže Petrinec.

Tvrdi kako je svoje proizvode plasirao i u drugim trgovačkim lancima, a dio asortimana šalje i u Njemačku, u kojoj se njegovi proizvodi prodaju bez problema i bez optužbi za seksizam. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svoje je proizvode, kaže, plasirao i u drugim trgovačkim lancima i na drugim mjestima, a dobar dio asortimana šalje i u Njemačku.

Unatoč njegovu inzisitiranju kako je riječ o šali, seksističke "šale" ponižavaju i vrijeđaju žene, zamagljuju granicu između prihvatljivog i neprihvatljivog, potenciju rodne stereotipe i često opravdavaju nasilje protiv žena, upozorava Sanja Cesar iz Centra za edukaciju i istraživanje (CESI), organizacije koja se zalaže za unapređenje društvenog položaja žena i ostvarenje spolne i rodne ravnopravnosti.

"Žalosna je činjenica da se uz nasilje protiv žena još uvijek vežu brojni mitovi i da se kroz humor relativizira rodno uvjetovano nasilje i promoviraju štetni rodni stereotipi. Stoga ne treba čuditi što u Hrvatskoj više od trećine mladih vjeruje da je osoba koja je doživjela nasilje, napravila nešto što je dovelo do nasilja te da oko 40 posto mladih smatra da mladić ima pravo udariti djevojku ako ga ljuti njeno ponašanje, ako ga ne sluša ili ako sumnja da je nevjerna", ističe Cesar za Jutarnji.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo