Poluprazni šalteri check-ina. Postala je to nažalost uobičajena slika ne samo zagrebačkog, već i aerodroma u cijelom svijetu. Zbog koronakrize imaju značajne gubitke.
Zagrebačka zračna luka na sreću uspjela je sačuvati sva radna mjesta. Leti se na 30 destinacija, najviše Croatia Airlines.
"Kad govorimo na tjednoj bazi o broju letova, uspoređujući se s prošlom godinom koja je bila rekordna, sad smo na 40 posto, a ako govorimo o broju putnika, onda smo na 30, 35 posto u odnosu na prošlu godinu", rekla je Lidija Capković iz Zračne luke Zagreb.
Nešto življe je u Splitu. Iako su i tamo brojke znatno
lošije nego lani, treći vikend u srpnju očekuju 135 slijetanja i
isto toliko polijetanja.
"Unatoč okolnostima u kojima se nalazimo i koronavirusu, možemo
kazati da je sezona odnosno ljeto zapravo započelo, ljetna
sezona, imamo više od 30 prijevoznika i više od 45 direktnih
međunarodnih linija u ovom trenutku", kazao je Mate
Melvan iz Zračne luke Split.
Po podacima državnog zavoda za statistiku, Covid-19 je u svibnju
uzrokovao pad u zračnim lukama za više od nevjerojatnih 90 posto.
Točnije, u Zagrebu je bilo svega 13 tisuća putnika, što je 95
posto manje nego isto razdoblje lani. U Dubrovniku četiri tisuće,
što je pad od 98 posto i u Splitu samo dvije tisuće, što je pad
od 99 posto.
U normalu se jutros lagano vratila i dubrovačka zračna luka koja
je od danas povezana s 51 destinacijom. Prije dva dana sletjela
su i dva britanska aviona. Zasad će dolaziti tri puta na tjedan.
"Međutim promet je kao i na razini cijeloga svijeta i Europe otprilike 15 do 20 posto u odnosu na rekordnu 2019 godinu. Mi se nadamo s obzirom da je srpanj prošle godine 500 i nešto tisuća putnika, mi se nadamo kad bi bilo 15 posto, bili bismo zadovoljni", rekao je Ivan Maslać, direktor Zračne luke Dubrovnik.
Iako je situacija za zračne prijevoznike teško predvidljiva, u zračnim lukama se ipak nadaju kako će u kolovozu slika zračnog prometa biti bolja od srpnja. I da će ovaj globalni problem biti barem malo ublažen.