Zanimljiv cirkus se događa oko Hrvatske turističke zajednice. Organizacija koja ubire stotine milijuna kuna turističkog nameta obrušila se na jednog blogera volonterskog promotora hrvatskog turizma, Engleza s hrvatskom adresom Paula Bradburya. Od njega sudskim putem žele utjerati 100 tisuća kuna odštete zbog jedne šale u kojoj se HTZ uopće ne spominje i zbog kritika na račun HTZ-a koje je rekao u jednom intervjuu, javlja RTL.
Doduše, Bradbury i inače ne štedi HTZ koju naziva Kraljevstvom slučajnog turizma jer tvrdi da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica ukine. Međutim, tužiti blogera zbog kritike i šale je toliko bizarno da je morala reagirati čak i ministrica Nikolina Brnjac koja je od direktora HTZ-a Kristjana Staničiča tražila objašnjenje takve ludosti. Tražio je i RTL pa evo što je dobila Donna Diana Prčić.
'Croatia full of uhljebs'
Paul David Raymond Bradbury, rodom iz Manchestera, u Hrvatskoj živi već 18 godina. Vodi turistički portal na engleskom jeziku Total Croatia News. On je totalno izludio Hrvatsku turističku zajednicu zbog svog satiričnog memea - Croatia full of uhljebs, ali i kritika koje je na njihov račun iznio za Index. Dvije tužbe i odšteta od 100 tisuća kuna.
"Uspio sam 52 godine bez tužbe i sad se osjećam 100 posto Hrvatom, tako da hvala. Zapravo sam jako sretan. Nakon godina frustracije i pokušaja rada sa sustavom shvatio sam da je s tim tužbama najbolje da napravim svoj turistički portal na 10 jezika vrlo komercijalno i da zaradim hrpu novca i krećemo u Dubrovniku već 1. svibnja", rekao je.
Tužbe je objavio i na svom portalu u cijelosti. "Jako puno turističkih tema je za domaću publiku. Ono što ljudi vide izvan Hrvatske, o čemu nitko ovdje ne izvještava, nešto je posve drukčije. Zato što imam drukčiju perspektivu kao stranac i vidim kako se izvještava i kako to odlazi izvan granica. Velika je razlika, a kad to istaknem onda sam ja problem", rekao je.
Tužbe su neosnovane?
Oba postupka su aktualna, u jednom je neodržano prvo ročište, u drugom slučaju ročište očekuju u svibnju. Njegova odvjetnica smatra da su tužbe i u pravnom i u činjeničkom smislu u potpunosti neosnovane.
"Mislim da ćemo to bez većih problema dokazati u postupku. U oba slučaja radi se o informacijama koje su zapravo potpuno benigne, nisu objektivno podobne nekome nanijeti štetu. Meni je i dalje prilično nejasno radi čega su podnesene i tko im je takvo nešto savjetovao", rekla je odvjetnica Vanja Jurić.
A upravo se ova odvjetnica bavi, kako kaže, oružjem političara i moćnika protiv onih koji propituju njihov rad - SLAP tužbama. Za tu vrstu tužbi je i imenovana u Stručnu skupinu Europske komisije.
"Nema iščekivanja uglavnom kakav će biti ishod postupka i hoće li biti povoljan nego je samo trajanje i pokretanje postupka i podizanje velikih tužbenih zahtjeva svrha sama sebi da se izvrši negativan utjecaj na novinare ili aktiviste koji progovaraju o važnim temama", dodala je.
Žele zaštititi svoj turistički brend
Ministarstvo turizma je zatražilo službeno očitovanje direktora HTZ-a Kristjana Staničića s obzirom na to da o tome službeno nije obaviješteno Turističko vijeće, a oni su za Direkt i odgovorili. Kažu kako su bili primorani reagirati kako bi zaštitili svoj znak, odnosno hrvatski turistički brend Croatia Full of Life.
"... koji je g. Paul Bradbury sarkastično izmijenio u 'Croatia Full of uhljebs'. Time je neovlašteno zloupotrijebio službeno zaštićeni znak hrvatskog turizma protivno propisima o intelektualnom vlasništvu te izrazito grubo i teško povrijedio pravo na ugled i dobar glas", stav je Hrvatske turističke zajednice o tužbama.
On inače i ne štedi HTZ koji naziva Kraljevstvom slučajnog turizma pa je tako svojevremeno tvrdio da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica jednostavno ukine. Kako doznaje RTL, oni se s njim bore više od dvije godine, pisali su mu i demantije, a s njima je suradnju ostvario od 2016. do 2019.
"Hrvatska turistička zajednica ostvaruje uspješnu suradnju s brojnim inozemnim novinarima, blogerima i influencerima, među kojima je dugo godina bio i g. Bradbury te želimo vjerovati kako odbijeni komercijalni projekti i poslovne suradnje koje je Hrvatskoj turističkoj zajednici ponudio nisu razlog za njegov negativan odnos spram HTZ-a", dodaju iz Hrvatske turističke zajednice.
Upravo je zbog turističke promocije Hrvatske britanski bloger i stigao u našu zemlju nakon što je vidio njihovu reklamu na televiziji u Somaliji 2002. Ovdje i dalje misli ostati i pisati o turizmu ma koliko tužbi još dobivao.