U promet je u utorak svečano puštena posljednja dionica autoceste A11 Lekenik - Sisak. Autocesta dužine 47,5 kilometara povezivat će Sisak i Zagreb, a posljednja dionica gradila se od Lekenika do čvora Sisak. Navedena dionica nastavlja se na dosad izgrađeni dio autoceste od čvora Jakuševec do čvora Lekenik.
Gradnja autoceste započela je 2006., a prva dionica puštena je u promet 2009. godine. Radilo se o devet kilometara dugoj dionici od Velike Gorice do Buševca. Sljedeća dionica, od Buševca do Lekenika, duga oko 11 kilometara, otvorena je 2015. godine. Siščani će na autocestu ulaziti improviziranom spojnom cestom jer nije dovršena spojna cesta koja bi trebala povezivati Sisak s autocestom preko novootvorenog Odranskog mosta kod Stupna. Potrebno je izgraditi i nadvožnjak iznad željezničke pruge Sisak - Zagreb. Procjenjuje se da bi završetak radova trebao biti rujan sljedeće godine.
Na svečanom otvorenju bili su prisutni predstavnici Vlade na čelu s premijerom Plenkovićem. Vlada navodi da je A11 jedan od ključnih projekata za revitalizaciju Sisačko-moslavačke županije. Sisačka gradonačelnica Kristina Ikić Baniček za RTL je rekla kako je netko valjda pokušao biti duhovit s izjavama "da je Banija ovime postala prirodno potentan kraj i da je Sisak konačno poželjan za život".
"Osim što je Sisak odavno poželjan za život, bilo bi lijepo da osim otvaranja dionica unutar dionice koje onda proglašavaju završetkom autoceste, posjete malo krajeve oko Sunje koji nemaju vode, oko Gline koji nemaju struje i vode, i zapravo shvate da komad asfalta ne može pomoći ljudima koji još uvijek ne žive u 21. stoljeću", rekla je.
Dionica nije završena u punom profitu
"Što se Siska tiče, veselimo se najava ministra da će autocesta ipak jednog dana biti dovršena i da će se spojna cesta sa Siskom ipak dovršiti. Moj apel na odgovorne je samo da, kada to naprave, da to naprave u punom profilu, a ne onako kako su najavili, sa nekakvim kompromisima, jer neće biti niti sigurno niti dobro", rekla je.
Istaknula je kao problem što dionica nije završena u punom profilu, kako je bilo rečeno. "Bilo je posebno zanimljivo čuti najave predsjednika Vlade da županijska središta zaslužuju da ih se sa brzim cestama poveže sa ostatkom Hrvatske, spomenuo je Viroviticu, spomenuo je Koprivnicu, Požegu. Pa me zanima zašto i Sisak nije bio među tim gradovima koji su bili zaslužili da budu spojeni brzom cestom. Ne bi nam trebalo 18 godina, ne bi nama trebalo otvaranja dionica unutar dionice, nego bi sve bilo puno brže i puno jeftinije", rekla je Ikić Baniček.
Na komentar, da su predstavnici Siska na otvorenju stajali u zadnjim redovima, rekla je: "Stajali smo gdje smo trebali stajati. U prvom redu su osobe koje su po partijskom naređenju morale stajati tamo gdje jesu, a mi smo u ime svih stanovnika grada Siska, i ja kao saborska zastupnica, došli vidjeti i uveličati otvaranje dionice unutar dionice."