Građani s područja Rakovice i Plitvičkih jezera pokrenuli su inicijativu za veću sigurnost svog mjesta.
Traže da se podrži inicijativa o ograničavanju uporabe javnih cesta za promet teretnih vozila najveće dopuštene mase od 7,5 tona. Traže da se na taj popis uvrste i dionice DC-1 Rakovica-Udbina i DC-52 Otočac-Borje. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donosi novi pravilnik najkasnije do kraja ovog mjeseca.
Navedeno je područje najviše zaštite, tj. Nacionalni park Plitvička jezera gdje svakodnevno šeta na tisuće turista. Najveći je problem što su navedene dionice bez pločnika i tako pješaci hodaju po kolniku uz kamione koji na tim dijelovima voze do 90 kilometara na sat. Do sad je već poginulo na stotine ljudi, od čega deseci djece u posljednjih dvadeset godina.
"Republika Hrvatska očito nije u financijskim mogućnostima dovesti navedene dionice u status brzih cesta s obilaznicama i čvorištima priključivanja, odnosno nije u mogućnosti osigurati razinu sigurnosti, a što je dužna po obvezama regulative i direktiva EU po broju vozila na tim dionicama", poručili su građani inicijative.
VEZANE VIJESTI:
- U Turnju postavljena nadzorna kamera, stanovnici inzistiraju na datumu gradnje obilaznice
- Ogorčenje zbog smrti dječaka: 'Jedna kamera bi spasila život, ali bitniji je jedan WC...'
Predlažu da se u pravilnik uvrsti i članak:
"Po javnim cestama ne mogu se kretati teretna vozila čija je max. dopuštena masa >7,5t ukoliko vozilo ne posjeduje Potvrdu o utovaru odnosno istovaru za područje gdje je ograničena uporaba javnih cesta".
Dakle, ukoliko vozilo ne posjeduje navedenu potvrdu, moralo bi korisititi alternativni cestovni pravac, primjerice autocestu A1.
"Dajte mladima mogućnost da se po nogostupima šetaju, rolaju, voze bicikle i romobile te da im roditelji ne strahuju kad djeca idu u vrtić ili u školu hoće li se Turanj i kod nas ponoviti", poručili su zabrinuti građani.