Brojni građani još uvijek raspravljaju o korona mjeri kojom se pokušava smanjiti broj zaraženih među djecom, kao i što manje samoizolacije za cijele razrede zbog jednog pozitivnog slučaja. Mjera dobrovoljnog testiranja osnovnoškolaca i srednjoškolaca bazira se na ideji da se učenici testiraju jednom tjedno kod kuće, prema ideji - ponedjeljkom prije nastave.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja će distribuirati oko 2,8 milijuna testova na adrese 1300 matičnih i oko 1100 područnih škola u Hrvatskoj. Testove bi, prema planu, preuzeli roditelji, a nakon obavljenog testiranja, učenici bi dolazili u škole s potpisom roditelja u bilježnicama, uz naznaku "negativan test", kao što se prije od roditelja tražilo da upisuju visinu temperature učenika.
Ministar Radovan Fuchs izjavio je kako Hrvatska nije dugo bila u modelu online nastave, koju ministarstvo ovim testiranjem želi izbjeći.
''Prvi smo po najmanje sati tako provedenih u školstvu. Imam cirka preko 10.000 samoizolacija učenika u samoizolacijam, no sigurno je preko 30.000, službe na terenu to više ne mogu pratiti. Mislimo da je ovo dobra mjera, nije mjera sprječavanja širenja virusa. Ovo je originalna metoda i mislimo da je dobar put'', izjavio je ministar Fuchs.
Ministar vjeruje kako je dobra ideja da škole roditeljima dijele testove i da se djeca testiraju kod kuće te oni koji budu pozitivni ostanu kod kuće. Kazao je kako je riječ o kratkim štapićima koji idu do polovice nosa.
''Kreće onog časa kad budemo imali raspoloživu količinu koja se može distribuirati. Radi se o nabavci tri milijuna testova'', izjavio je ministar i pojasnio da cijeli postupak ide preko Robnih rezervi.
Fuchs je izjavio kako nema mjera kontrole, no on vjeruje u roditelje. I kako bi laganje bilo na štetu samo djeteta i vlastitu sramotu.
Ovu mjeru na svom Facebooku komentirala je bivša ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak.
Njezin status objavljen na Facebooku prenosimo u cijelosti:
''Uvođenje mjere dobrovoljnog testiranja učenika kod kuće, osim što je zakašnjelo, uvodi se s toliko konfuznim i nedorečenim uputama da će imati vrlo mali pozitivni učinak na zaustavljanje širenja pandemije. Originalna ideja i mjere koje se provode u drugim državama su vrijedne, ali kod nas su trebale biti uvedene znatno ranije i po jasnim pravilima.
Dobrovoljno testiranje provode roditelji kod kuće i rezultate upisuju u neku knjižicu. Zavidna razina kvalitete prikupljanja i pouzdanosti informacija. Pri tome se ističe da su roditelji partneri u tom "projektu" i da nadležna ministarstva imaju puno povjerenje u roditelje. Opet nije jasno tko će odlučiti i na temelju kojih kriterija o mjeri samoizolacije ili prelasku na nastavu na daljinu.
Nadalje, mjera se provodi parcijalno, samo za učenike, ne uključuje vrtićku djecu i studente, koji također provode vrijeme zajedno zatvorenim prostorima, ali s još većim gustoćom po raspoloživim kvadratima i međusobnom interakcijom. Čak se niti ne analiziraju podaci o broju zaražene vrtićke djece i studenata, a odluka o testiranju, samoizolacijama i korištenju potvrda (za studente) se spušta na najniže moguće razine odlučivanja.
U ovoj zakašnjeloj i traljavo pripremljenoj akciji će se u
sljedećih nekoliko mjeseci potrošiti značajna financijska
sredstva bez bitnog učinka, a za njih bi se mogla, primjerice,
izgraditi jedna nova škola za 300-400 učenika ili obnoviti
nekoliko dotrajalih.
Postoje naravno dobri primjeri kako se testiranja učenika provode
u školama. Uvele su ih neke europske zemlje, pa se moglo
prepisati što su one napravile, jer tu je prepisivanje
dozvoljeno. Ovako izgleda kao da je u ovoj teškoj situaciji bitno
stvoriti privid da se nešto radi', napisala je Divjak u postu .