Penkalin zrakoplov, naime, nije poletio zahvaljujući odluci Državne uprave za civilno zrakoplovstvo koja nije izdala dozvolu za letenje zrakoplova. Vlado Obajdin, jedan od graditelja zrakoplova, za Večernji list je rekao da je riječ o inatu agencije jer su konstruktori i graditelji na probnom letu digli avion bez dozvole agencije.
Zrakoplov Slavoljuba Penkale drugi je, nakon konstrukcije braće Wright iz Amerike, koji je mogao letjeti. Publika i organizatori ostali su tako razočarani jer je zrakoplov na proslavi ostao prizemljen. Pilot Antun Gabela nekoliko je minuta samo taksirao po pisti, zrakoplovu se digao samo rep.
"Ovo je događaj, a popratni program trebao je samo uljepšati ovaj dan. I četiri minute su mi bile premalo da obavim posao koji trebam. Bio je jedan krtičnjak, trebali smo valjkom poravnati stazu", rekao je razočarano 65-godišnji pilot Gabela koji je prve letove obavio još 1963. godine.
Četverominutno "paradiranje" ponešto izmjenjene replike pistom bilo je zapravo kraće jer je trebalo čekati da se zagrije motor kako bi zrakoplov krenuo. Motor nisu smjeli pokrenuti prije početka vožnje pistom jer i za to treba dozvola.
Nakon zemljane vožnje replike Penkalinog zrakoplova, publika je uživala u aero akrobacijama.