SPORAN POTEZ /

Filipinski pomorci ukrcani na Uljanikove brodove: Istražit ćemo je li to zakonito

Image
Foto: Duško Marusic/PIXSELL/Saša Košutić/

"Opće poznato svjetsko pravilo, koje glasi da je brod teritorij države čiju zastavu vije, u Hrvatskoj je stavljeno izvan snage jednim činovničkim mišljenjem."

4.3.2019.
15:08
Duško Marusic/PIXSELL/Saša Košutić/
VOYO logo

Sindikat pomoraca Hrvatske upozorio je da su tri filipinska pomorca dobila dozvolu za ukrcaj na brodove Uljanik plovidbe, zbog čega će sindikat istražiti pitanje zakonitosti tog ukrcaja i pokrenuti potrebne postupke.

Ukrcavanje pomoraca iz trećih zemalja na brodove u međunarodnoj plovidbi koji plove pod hrvatskom zastavom bilo je najvažnije pitanje na sastanku sindikata i Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, održanom u veljači prošle godine, na kojem se sindikat izričito usprotivio tome.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nedovoljno dobar za Uljanik"

U veljači ove godine led je probijen uz blagoslov Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te uz neobično tumačenje MUP-a da brod pod hrvatskom zastavom nije hrvatski državni teritorij i stoga nema potrebe da se zapošljavanje stranaca provodi kroz obveznu proceduru i odobrene kvote, navodi sindikat u priopćenju. 

Opće poznato svjetsko pravilo, koje glasi da je brod teritorij države čiju zastavu vije, u Hrvatskoj je stavljeno izvan snage jednim činovničkim mišljenjem, upozorava sindikat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebno je zanimljivo da se za takav čin Uljanik plovidba odlučila tvrdeći da ne može naći pomorce koji žele ploviti na njihovim brodovima. Uzmemo li u obzir da nemogućnost pronalaska pomoraca leži u tome što te kompanija ne isplaćuje plaće, lako je zaključiti da "najbolji hrvatski izvozni proizvod" nije dovoljno dobar za Uljanik plovidbu, kaže glavni tajnik sindikata Neven Melvan.

Sindikalci podsjećaju da je brod "Pomer" u listopadu prošle godine zaustavljen u Australiji zbog neisplate plaća, nakon čega su pomorci napokon dobili zaostale plaće. Međutim, nakon toga im ponovno nisu isplaćivane plaće dok nije intervenirao sindikat, te je zaprijećeno zaustavljanjem broda u Novorosijsku. 

Očito je da će Uljanik plovidba teško nastaviti nalaziti hrvatske pomorce koji su spremni ploviti "na kredit". Kašnjenje plaća u Uljanik plovidbi je višegodišnja praksa, a toleranciju toga sada pomorci plaćaju gubitkom radnih mjesta.

Sindikat je reagirao na svaku dojavu pomoraca o neisplati plaće i svaki puta se našlo dovoljno novaca kada je brod trebao biti zaustavljen, ističe sindikat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sada se postavlja pitanje smisla "Tonnage tax" (tonažni porez) sustava, ako će pod hrvatskom zastavom ploviti jeftina radna snaga s istoka. Zašto bi hrvatski porezni obveznici pomagali privatnu kompaniju koja zapošljava strane državljane, pita Melvan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo