Detaljno pregledavanje helikoptera prije polijetanja uobičajena je procedura, ali danas nije običan letački dan za 31-godišnju vojnu pilotkinju i nastavnicu letenja.
Natporučnica Trupinić ima ispitni let nakon kojega će imati okruglih tisuću sati naleta i status probnog pilota. A za pilote je to velika stvar.
"Meni to iskreno jako puno znači zato što je to pokazatelj da sam već na tolikom stupnju obuke i da imam toliko iskustva da recimo moja eskadrila, odnosno cijelo Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, ima povjerenje u mene da sjednem u helikopter koji je bio na nekakvom pregledu radi nekakve neispravnosti i da ga proglasim ispravnim nakon toga", objasnila nam je vojna pilotkinja i nastavnica letenja natporučnica Antonija Trupinić.
Pod maksimalnim opterećenjem i letjelice i pilota - nakon popravka ili remonta - testirati ispravnost svih sustava i instrumenata i staviti zaključni potpis da je letjelica ispravna, znači imati povjerenje cijele eskadrile.
"Potrebno je zadobiti povjerenje kako u stručnom, tako i u letačkom smislu jer sama obuka za probnog pilota predstavlja jednu krunu karijere zapravo, u profesionalnom, a više u stručnom smislu", kaže zapovjednik Helikopterske eskadrile 93. ZB bojnik Krešimir Ražov.
Najbolji među pilotima postaju probni, a Antonija je ovim ispitom postala i prva probna pilotkinja u povijesti HRZ-a. To što je žena u karijeri joj, kaže, nikada nije bila prepreka.
"Po reakcijama drugih ljudi vidim da to puno znači i zbog toga sam baš ponosna što mogu pokazati da mi žene možemo jednako konkurirati u bilo kojem poslu muškarcima", poručuje natporučnica Antonija Trupinić.
A u poslu probnog pilota nije lako ni muškarcima ni ženama. Njima se greške ne praštaju jer mogu biti fatalne. Njihov je posao da funkcioniraju - bez greške.