"U ovom trenutku nema odluke o mogućem sufinanciranju EU-a toga projekta u okviru kohezijske politike. Hrvatske vlasti će morati podnijet projektnu prijavu, što je predviđeno do kraja 2015. ili početkom 2016. Projekt će onda ocijeniti stručnjaci Komisije i odluka će biti donesena najkasnije tri mjeseca nakon podnošenja prijave. Do tada, bilo kakve političke izjave o pozitivnoj odluci EU-a o mogućem sufinanciranju treba tretirati kao hrvatska očekivanja", rekao je Hini glasnovornik Komisije za regionalnu politiku Jakub Adamowicz.
Adamowicz dodaje da je studiju izvedivosti "pripremila Hrvatska kako bi analizirala moguće varijante povezivanja dvaju dijelova zemlje" te da Komisija još nije vidjela konačno izvješće o toj studiji.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić predstavio je u srijedu studiju izvedivosti koja je pokazala da je od sedam mogućih varijanti spajanja juga s ostatkom Hrvatske, najbolja opcija Pelješki most.
Ukupni procijenjeni trošak investicije je 2,852 milijardi kuna, od čega 1, 551 milijardi otpada na Pelješki most, dok će se ostatak novca uložiti u pristupne ceste.
Prema rezultatima studije ekonomske koristi projekta prelaze troškove projekta za 251 milijun kuna. Izgradnja Pelješkog mosta podijeljena je u tri faze, od kojih će prve dvije biti gotove od 2016. do 2019., a posljednja od 2018. do 2020. godine kada će uslijediti puštanje mosta u promet.
Hrvatska očekuje da će EU sufincirati do 85 posto projekta.