Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić gostujući u RTL-u Danas istaknuo je kako će se Pelješki most početi graditi početkom iduće godine ili najkasnije u rano proljeće. Dodao je kako je to prvi hrvatski projekt u cestogradnji u kojem je metodologija potpuno zadovoljena te da je vlastima zbog toga trebalo tri godine da obave cijelu proceduru kako bi Pelješki most bio financiran iz europske blagajne.
Predstavili ste projekt lokalnoj zajednici. Kakve su reakcije?
Reakcije su pozitivne. Projekt je predstavio izrađivač studije što je njegova obaveza po operativnom programu jer Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastruktiure je dobio bespovratna sredstva za izradu studije izvodljivosti, koji je temeljni alat ako želite koristiti novac iz blagajne EU.
Recite nam o rokovima: kada očekuje prvu lopatu na gradilištu i prve aute na mostu?
Vjerujem da će radovi početi početkom iduće godine što ovisi o postupku javne nabave. Ako on prođe u rekordnom roku, ako ne bude žalbi, prve radove možemo očekivati u rano proljeće. Po građevinskim ekspertima, završetak gradnje mosta možemo očekivati dvije i pol do tri godine od početka radova.
HDZ vas optužuje da ste izgubili tri i pol godine u kojima je most mogao biti sagrađen. Kako to komentirate?
Htio bih da se kolege iz oporbene stranke educiraju i shvate da je postupak isti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Francuskoj, te da shvate da je priprema projekta, koji se žele sufinancirati iz zajedničke blagajne, traje od dvije i pol do tri i pol godine. Takav je slučaj bio i sa Zračnom lukom Dubrovnik. Hrvatska ne želi biti Grčka, ne želi financirati infrastrukturu javnim novcem ili dizati kredite, nego poštivati procedure. Svugdje, garantiram vam, trebaju vam minimalno tri godine za pripremu projekta, koji uključuje studiju predizvodljivosti, izvodljivosti, lokacijsku, građevinsku i studiju utjecaja na okoliš. Važno je naglasiti da 330 milijuna eura, koliko RH ima na raspolaganju za projekte u cestogradnji, ovo je prvi projekt koji je apsolutno zadovoljio cijelu metodologiju. S početkom radova podnijet ćemo aplikaciju o kojoj će ovisiti visina sufinanciranja.
Kada ste 2012. godine raskidali ugovor o izgradnji mosta tvrdili ste da je neumski koridor bolje rješenje. Kada ste shvatili da se ipak može graditi most?
Vremena se mijenjaju, mijenjaju se i programska razdoblja Europske komisije. U ovom programskom razdoblju moguće je kroz studiju izvodljivosti dokazivati koje je najbolje rješenje. Dakle, izrađivači studije su prostudirali neumski koridor, koji jest najjeftinije rješenje, ali zbog složene situacije u BiH, on nije ostvariv. Upravo je zato najbolje ocijenjen projekt Pelješki most kao rješenje za povezivanje juga s ostatkom Hrvatske. Još jednu stvar bih napomenuo - 2010. je nastao problem kod izgrađnje onaj prvi most, koji zapravo nije građen, nego je potrošen 200 milijuna kuna hrvatskih novaca.
Premijer je rekao da je ovo i politički projekt. Očekujete li vi političku korist od ovoga na predstojećim izborima?
Mi radimo sve po precedurama i pravilima. Ako će građani to prepoznati, nitko sretniji od mene.