Nakon problema s odvozom pelješkog smeća na deponij u Neum prvog dana članstva u Europskoj uniji, Dubrovnik je pred nestašicom goriva i plina.
Naime, na dubrovačkim crpkama u utorak je nedostajalo eurosupera 98, a skladište plina za kućanstva na benzinskoj crpki u Kuparima bilo je prazno. Plin se mogao naći na prodajnom mjestu u Komolcu, no ne zna se do kada će zalihe potrajati.
Nisu pribavili na vrijeme potrebne dozvole
Kako doznaje Slobodna Dalmacija, prijevoz goriva i plina preko graničnih prijelaza Bistrina i Klek moguć je jedino uz posebne dozvole koje navodno nisu na vrijeme pribavljene.
'Problem je bio u plombama koje cisterne nisu imale, sada su one stavljene pa je situacija normalizirana', doznaje Slobodna.
Turistička sezona u jeku, potrebe su sve veće
Da problem nije mali, govori i podatak da je za opskrbu skladišta i crpki u Dubrovniku dnevno potrebno najmanje šest cisterni, a u ljetnim mjesecima količina potrebnoga goriva još je veća.
Iako se spekuliralo da će se gorivo transportirati trajektom od Ploča do Trpnja na Pelješcu, takvo rješenje je malo izgledno jer se opasne tvari poput goriva i plina ne smiju prevoziti redovitim trajektnim linijama, nego za to treba osigurati zaseban prijevoz.
Probleme zbog granica EU imat će i drugi dobavljači robe koja se smatra opasnim teretom, poput kemikalija za bazene.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić te dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić nadaju se da će se problem riješiti što brže s obzirom da je turistička sezona u punom jeku. Vlahušić smatra da će za takve terete, poput goriva i plina koji zbog sigurnosti zahtijevaju poseban prijevoz, trebati osigurati stalnu trajektnu liniju.
Za komentar postojeće situacije u Dubrovniku zatražili smo komentar iz INA-e, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
Uslijed preopterećenja elektroničkih carinskih sustava jučer je došlo do zastoja u provjeri carinskih dokumenata na graničnom prijelazu Neum, gdje su zadržane i cisterne INA- Industrija nafte, d.d.
S obzirom da su carinski elektronički sustavi jučer ponovno vraćeni u funkciju, došlo je do normalizacije provoza kroz Neumski koridor, a time i nastavka regularne opskrbe dubrovačkog područja.
Sve benzinske postaje u Dubrovniku su, stoga, opskrbljene svim vrstama goriva koja i inače imaju u svojoj ponudi, kao i plinom za kućanstva.
Na graničnom prijelazu Bajakovo, na kojem se jučer stvorila kolona od 1.500 kamiona duga 15 kilometara, gužve se smanjuju, ali i danas ima čekanja na ulazu u Hrvatsku. Oko osam sati kolona kamiona bila je duga od osam do 10 kilometara, a čeka se 24 sata, rekli su u postaji granične policije Bajakovo.
Iz Hrvatskog autokluba javljaju da na izlazu iz Hrvatske na istom prijelazu nema gužvi.
Ministar financija Slavko Linić u sinoćnjem je Dnevniku 3 rekao da su se gužve stvorile jer se "još uvijek uhodavamo".
''Procedura je vrlo složena, trenutačno je uhodavamo. Ali nismo krivi samo mi, krivi su i špediteri koji nisu proučili proceduru. Sad je vrijeme uhodavanja'', kazao je Linić.
Do problema na graničnim prijelazima jučer je došlo zbog usklađivanja hrvatskog carinskog sustava s propisima Europske unije. Problem se još u ponedjeljak stvorio zbog dokumentacije jer vozači nisu imali manifeste za terete koje prevoze, a koje su im trebale osigurati vlastite tvrtke.