Turistička sezona nadmašila sva očekivanja za RTL Danas o tome govori državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina.
Sezona je nadmašila sva predviđanja - čemu pripisujete tako dobre rezultate?
Rezultati su na tragu očekivanja i jako su dobri, ali nemojte zaboraviti na proljeće smo najavljivali do 70 posto i vjerovali u dobre rezultate, a razlog tome je veliki napor Vlade koji je napravljen. Naravno najodgovornije je Ministarstvo turizma i sporta na čelu s ministricom, iznijeli su jako dobru pripremu. Cijelu zimu smo se pripremali da se postigne ovakav rezultat.
Kako je u ukupnim brojkama prošla Istra, a kako Dalmacija u odnosu na rekordnu 2019.?
Izvanredno, pogledajmo samo kolovoz - Istra bilježi promet od 97 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu, a Dalmacija 91 posto. No, još važnije promijenila se struktura gostiju i to na bolje, bolja je potrošnja i izvanredne financijske rezultate pokazala je fiskalizacija koja je u kolovozi iznad one iz 2019. godine, Jako smo zadovoljni, ali nemojmo zaboraviti ni kontinent koji isto bilježi izvanredan rast.
Vidjeli smo i neke loše primjere turističkih djelatnika u ovoj sezoni: rast cijena, naplaćivanje čaše vode, sve do otkazivanja već bukiranog smještaja da bi se ulovila veća zarada. Kako sankcionirati ovakve primjere?
To su jako loši primjeri i treba reći jasnu poruku - reputacija se stvara desetljećima, a može se zbog nepromišljenih poteza izgubiti u sekundi. Loša reklama jako se daleko čuje. Kao i svugdje i ovdje ima ljudi koji su zalutali u ovu profesiju, ali oni ne štete samo sebi nego i ugledu hrvatskog turizma. Ono što savjetujemo onima koji se time bave imamo organizirsani turizam i postoje instrumenti zaštite, a ako ste se prepustiti dogovaranju bez konkretno pravnog procesa onda se ovakve stvari događaju.
No, važno je istaknuti da naše turističke zajednice su reagirale i na sve moguće načine pomogle tim gostima.