Bandić odjednom priča o metrou u Zagrebu. Priča je to stara 50 godina, koja je na kraju uvijek završavala nikako. Pa su neki odmah zaključili da su to prazna obećanja, da se to spominje samo zato jer stižu izbori.
Ne teče promet Ilicom već više od dva mjeseca. Tramvaji ne voze zbog potresa. I ne zna se kad će jer bi njihove vibracije mogle dovesti do urušavanja zgrada, pa su se sve češće pojavljivale ideje da u strogom centru bude pješačka zona. Ali onda se gradonačelnik Bandić prošlog tjedna sjetio ideje stare 50 godina - gradnje metroa.
Spominjanje zbog izbora
Tada je napravljena prva studija, a posljednja velika 2006. Tada je bio zamišljen zagrebački metro koji nikad nije ugledao svjetlo dana. Stručnjaci koji su sudjelovali u izradi danas o tome ne žele govoriti uvjereni da se projekt spominje samo u svrhu nadolazećih izbora. Na 20. godišnjicu vladavine Bandić o metrou kaže: ''Novi projekt na koji nas je podsjetio potres, roniti na Kačićevoj izroniti na Draškovićevoj, eto to je ono za čim žalim''.
Građani su skeptični i ne vjeruju da će se zagrebački promet ikad
spustiti pod zemlju.
''Ne, ni slučajno. Samo tramvaji. To je Bandićevo preizborno,
ništa od toga'', komentirao je građanin.
''Nećemo mi to dočekati'', ocijenila je Zagrepčanka.
Putovanje zagrebačkim podzemljem bilo bi na relaciji od
Britanskog trga do gotovo 2 km udaljene Draškovićeve ulice.
Prošlog tjedna održan je prvi sastanak predstavnika Grada i
struke. Na njemu su sudjelovali i prometni stručnjaci koji nam
otkrivaju detalje.
Spuštanje tračnica
''Onda bi se maknuo tramvaj s trga i s Ilice koja bi bila samo za pješake i bicikliste. Kompletan prostor bi bio za terase kafića, za nekakve druge sadržaje i biciklističke staze. Znači, taj kompletan prostor gdje imamo sad tramvaj bi bio za to, a tramvaj pod zemljom'', rekao je Marko Šoštarić, prodekan Prometnog fakulteta.
Dekan Građevinskog fakulteta objašnjava da se zapravo radi o
podzemnom tramvaju, odnosno spuštanju tračnica.
''Na jednom dijelu grada Zagreba spuštanje tramvaja na razinu -1,
-2, ovisno od uvjeta ovisno o podzemnim potoku i infrastrukturi.
To su razine od -10, -20 metara gdje bi se takva trasa
izgradila'', kazao je Stjepan Lakušić, dekan
Građevinskog fakulteta.
Iako je Zagreb trusno područje stručnjaci kažu da to neće biti
problem jer je tehnologija napredovala. Ali neće ići ni brzo ni
lako.
''To zna trajati i 15 do 20 godina od ideje do prve linije koja
bi se pustila. Ovo je prva linija koja bi išla nešto brže i
efikasnije, ali ako govorimo o nekom cjelovitom metro sustavu to
traje znatno duže'', objašnjava Lakušić.
''Takvi sustavi su skupi, ali daju određene efekte, može se
prevesti jako puno putnika, mogu ići svakih 90 sekundi, prvo
treba izračunati koliko bi se tu putnika vozilo'', izjavio je
Šoštarić.
Podzemni tramvaj je možda predizborno obećanje, a možda ozbiljan
plan koji će Zagrepčane po centru grada provozati podzemljem i to
začas. I time ga pridružiti razvijenim europskim zemljama u
kojima je metro glavno prijevozno sredstvo.