Najskuplja cesta u Hrvatskoj, kako je nazvana već od samog početka gradnje, prije tri godine, trebala bi biti otvorena za promet vozila u poslijepodnevnim satima, javlja Novi list. Prometnica duga svega tri kilometra i vrijedna 60 milijuna eur povezuje kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i čvor Škurinje na riječkoj zaobilaznici.
Točno vrijeme otvaranja još nije poznato, ali budući da ceremonija obilježavanja puštanja ceste u promet počinje u 9.30 sati, neslužbeno se očekuje da bi cesta mogla biti otvorena poslije 13 sati, kada se ukloni sva privremena prometna signalizacija na ulaznim raskrižjima na čvoru Škurinje, raskrižju sa Zvonimirovom i spoju s kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali.
Na svečanosti otvorenja na čvoru Škurinje su i premijer Andrej Plenković i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Jučer je iz Hrvatskih cesta potvrđeno da je završen tehnički pregled ceste duge svega tri kilometra i vrijedne 60 milijuna eura, kao i da je za cestu izdana uporabna dozvola, čime su zadovoljeni svi preduvjeti da ova prometnica koja povezuje kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i čvor Škurinje na riječkoj zaobilaznici, bude danas puštena u promet.
POGLEDAJTE VIDEO: Dok HDZ i SDP surađuju na projektima, Plenković i Milanović i dalje u sukobu. Ovog puta oko rata u Izraelu
Tunel najzahtjevniji
Najzahtjevniji objekt na trasi ceste bio je trotračni tunel Podmurvice, dug 1300 metara, kojim će promet teći dvama kolničkim tracima uzbrdo, od ulaza s kružnog toka pokraj zgrade Zapadnog trgovačkog centra u smjeru čvora Škurinje, i jednim kolničkim trakom u obrnutom smjeru. Paralelno s glavnom cijevi tunela, u sklopu projekta izgrađen je i 850 metara dug evakuacijski tunel, zajedno s više evakuacijskih izlaza na površinu.
Izgradnja ceste D403 započela je prije nešto više od tri godine, a tijek izgradnje pratile su brojne nepredviđene i neočekivane poteškoće, počevši s izbijanjem pandemije COVID-19, zbog koje su dobrim dijelom bili poremećeni opskrbni lanci na tržištu, kao i uvjeti rada te mobilnost radne snage, preko ruske invazije i rata u Ukrajini koji je doveo do velike energetske krize i brojnih drugih poteškoća, kao i do velike inflacije u zadnjih nešto više od godinu dana.
Premijer Plenković je čestitao svima uključenima u projekt, od Hrvatskih cesta, preko izvođača, do Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a posebno je na strpljenju zahvalio građanima Rijeke koji žive u blizini ceste, prenosi Novi list.
"Ovaj projekt je u građevinskom smislu impresivan, to se vidi već samim dolaskom sa obilaznice, sa Škurinja, do tunela. Još jednom zahvaljujem Riječankama i Riječanima koji žive blizu ove ceste, nije im bilo lako tijekom izgradnje, međutim, ova cesta mijenja sve. Ona kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali čini smislenim, učinkovitim i korisnim u prometnom smislu, u jačanju ne samo Rijeke, nego i Hrvatske. Cesta cijeli zapadni dio grada praktički za dvije minute dovodi do zaobilaznice, a sada možemo reći i da, nakon Zadra i Ploča, riječka luka ima praktički autocestu do same obale. To je fascinantan uspjeh na koji možemo biti ponosni", rekao je Plenković.