Ministarstvo turizma danas je na svojim web stranicama objavilo informacije o Hrvatskoj turističkoj kartici, kao i poveznice za web stranicu te kartice, na kojoj je zasad uz upute gdje i kako se izdaje objavljena samo jedna ponuda pružatelja usluga s popustima, i to jednog restorana iz Zadra.
Iako danas objavljene informacije o kartici na webu Ministarstva turizma nisu nove nego se zapravo ponavljaju prijašnje o tome tko, gdje i kako može dobiti i izdavati karticu, postavljeni su linkovi na web stranice "cro" kartice i Hrvatske poštanske banke (HPB), koja je za sada jedina banka koja ju izdaje.
Podsjeća se pritom da je riječ o projektu hrvatske Vlade i Ministarstva turizma koji se provodi radi povećanja potrošnje u ugostiteljstvu i turizmu, uz napomenu da se na web stranicama hrvatskaturistickakartica.hr nalaze informacije o kartici i pogodnostima koje se nude njezinim vlasnicima uz poruku "Istraži Hrvatsku".
No, na tim zasebnim stranicama od pogodnosti za sada je objavljena samo ponuda jednog zadarskog restorana, koja je u sklopu regije Dalmacija, dok u tri ostale regije - Kontinentalna Hrvatska, Lika i Gorski kotar te Istra i Kvarner nema nikakvih ponuda, nego 'klik' na te regije vodi samo na opće informacije i obrasce koje trebaju popuniti i poslati zainteresirani pružatelji usluga.
Podupiranje domaćeg turizma
Na web stranici HPB-a za karticu navode njezin naziv "Cro Visa Card" i da time podupiru domaći turizam i ugostiteljstvo uz osnovne informacije o kartici.
"Cro Visa kartica je debitna kartica, za koju se mogu odlučiti svi poslodavci, obrtnici ili samozaposlene osobe te svojim zaposlenicima uplatiti naknadu do 2500 kuna godišnje namijenjenih podmirivanju troškova ugostiteljskih i turističkih usluga bilo gdje u Hrvatskoj. Korisnici čiji poslodavci odluče isplatiti naknadu za odmor putem CRO Visa kartice mogu zatražiti otvaranje transakcijskog računa za posebne namjene i izdavanje kartice u bilo kojoj poslovnici HPB-a", navode na stranici HPB-a.
Iz MINT-a u petak podsjećaju još i da 2500 kuna neoporezivoga primitka godišnje poslodavci mogu isplatiti svojim radnicima za troškove unutar turističke ponude, odnosno za plaćanje usluga smještaja i hrane i pića u ugostiteljskim objektima, putničkih agencija i touroperatora, paket aranžmane kao i za boravak u objektima privatnih iznajmljivača te za najam brodova (charter).
Uvjet pružateljima usluga
Jedini uvjet svim pružateljima usluga, uz naravno da daju popuste (koji nisu definirani koliki trebaju biti) jest da prihvaćaju plaćanje bankovnim karticama.
"Za razliku od drugih neoporezivih nagrada i naknada, naknada za podmirivanje troškova ugostiteljskih, turističkih i drugih usluga namijenjenih odmoru zaposlenika do iznosa 2500 kuna godišnje može se isplatiti isključivo na poseban račun koji je vezan uz hrvatsku turističku karticu. Poslodavci ne naručuju kartice, već radnik samostalno odabire banku u kojoj će otvoriti račun vezan uz karticu", navode iz MINT-a.
Također, radnik, nakon što je poslodavac odlučio da će mu isplatiti naknadu, odabire banku, sam otvara poseban račun te broj dostavlja poslodavcu, za što za sada ima opciju samo HPB-a. Predviđeno je da se karticom može plaćati na području cijele Hrvatske tijekom cijele godine. Ako korisnik nema dovoljno novca na kartici, može ga uplatiti i nastaviti ju koristiti.
Naručeno 40 tisuća kartica
Iz MINT-a su ranije objavili da je za početak realizacije kartice - srpanj ove godine, naručeno iz tiska oko 40 tisuća tih kartica, pri čemu su i oni, kao i iz turističkog sektora, kazali da ove godine ne očekuju puno od tog projekta ni od poslodavaca koji trebaju uplatiti novac radnicima, a ni od sektora tj. pružatelja usluga, koji se svi, kao i radnici, bore s problemima u poslovanju zbog koronakrize.
S druge strane, iz HPB-a se danas nije moglo doznati ima li zahtjeva radnika za tu karticu ili ne, odnosno ima li ili nema poslodavaca koji su uplatili nekome iznos na tu karticu.