Nakon kupnje mobitela krenule su smetnje sa zvukom, mobitel se počeo gasiti, sporo se palio ili bi morao biti spojen na punjač da bi ga upalio. Mobitel je odnio u trgovinu u kojoj ga je kupio i uređaj je poslan na servis.
Nakon četiri mjeseca mobitel nije popravljen
Danas, nakon četiri pokušaja popravka u ovlaštenom servisu i gotovo četiri mjeseca uređaj još nije popravljen. Iz mjeseca u mjesec, uređaj putuje od Jukića do servisa i natrag. Problem se ne rješava. Jukić je potražio i savjet od Društva za zaštitu potrošača i Inspektorata. Prema njihovim naputcima trgovini piše prigovor, javlja HRT.
Kako se kvar ustanovio neposredno nakon kupnje potrošač bi imao pravo na zamjenu proizvoda ili povrat novca. To je nešto što je u zakonu regulirano temeljem odgovornosti prodavatelja za materijalni nedostatak. No, ono što često muči potrošače je to Kako ostvariti to pravo?
Pisani prigovor je najvažniji
"Trebalo je puno ranije uputiti pisani prigovor trgovcu i zatražiti da se prozvod zamijeni za novi ispravan uređaj, a ne da se šalje na popravak, a kamoli da se toliko puta popravlja", kazao je Vlado Biljarski iz Savjetovališta za zaštitu potrošača za dalmatinsku regiju.
Imamo dosta prijava na ovakvo ponašanje prodavatelja, dodao je.
Važno je, ponavljaju iz Savjetovališta za zaštitu potrošača poslati pismeni prigovor i zatražiti zakonsko pravo. To je važno iz tog razloga što tržišna inspekcija može postupati na temelju toga pismenog prigovora potrošača, točnije pismenog odgovora prodavatelja koji je dužan odgovor dati u roku od 15 dana.
Tek tada potrošač, ako dobije negativan odgovor ili odgovor kojim se ne poštuju njegova prava stvar može prijaviti tržišnoj inspekciji.