Od nove godine su novi i uvozni automobili jeftiniji ali na zagrebačkom nedjeljnom sajmu rabljenih automobila gužva ne jenjava.
Građani su nestrpljivo čekali nove mjere u 2018., no rezultatom su razočarani.
Iako je gospodarstvo raslo u posljednjih godinu dana, statistika pokazuje smanjenje u broju kupljenih automobila od najave novih trošarina.
U prosincu 2016. kupljeno je čak 3037 rabljenih automobila nego u istom mjesecu 2017. Kada su novi automobili u pitanju, promet u 2016. bio je za 1330 automobila veći.
To sugerira kako je preko 4300 ljudi čekalo nove mjere za kupnju automobila. Očekuje li se sada navala na salone?
"Očekujemo da će biti porast interesa, pa samim time rezultati prodaje odnosno kupovine da bi trebali biti veći", rekao nam je direktor autokuće Daniel Benussi.
No, računica kaže da se za kupce prosječnih automobila nije mnogo promijenilo.
Trošarina na automobile jeftinije od 100 000 kuna iznosi oko 1000 kuna. Kupci vozila do 150 000 kuna uštedjet će 1500 kuna. Značajnija ušteda se ostvaruje kod onih vrijednosti do 250 000 kuna, dok će najviše uštedjeti kupci automobila od preko pola milijuna kuna.
"Ako govorimo o apsolutnom financijskom iznosu, najviše štede kupci jako skupih automobila iz premium klase jer su oni najviše i plaćali trošarine", ističe Benussi.
Ministar Marić je smanjenje trošarina objasnio pokušajem obnavljanja vrlo starog voznog parka u Hrvatskoj. Lijepa gesta, ali ništa više od toga, kažu stručnjaci.
"To ne rješava naš problem. Naš je najveći problem što imamo zastarjeli vozni park, šta imamo puno ranjenih, puno mrtvih", rekao je prometni vještak Goran Husinec.
Rješenje je, tvrdi Husinec, u potpunom ukidanju trošarine, po uzoru na susjedne države.
"Trošarina je na prosječan auto je oko 7500 kn, nešto više. Tu trošarinu bi trebalo ukinut pa bi to onda bila nekakva ušteda koja bi poticala ljude da kupe nove automobile", zaključuje Husinec.
Dok se to ne dogodi, na našim cestama će antikviteti i dalje biti svakidašnja pojava.