Od 4. prosinca 2019. osobe koje putuju željeznicom u Hrvatskoj imat će pravo na odštetu ako vlak, za koji su kupili kartu, kasni više od 60 minuta, a prijevoznik će im morati ponuditi besplatnu hranu i piše, piše Večernji list. U Hrvatskoj će se time početi primjenjivati uredba Europske unije o pravima i obezama putnika u željezničkom prometu.
Dono šenje uredbe u Hrvatskoj odgađano je dva puta, no Hrvatska više nema pravo na odgodu uredbe, stoga se njezine odredbe navode u nacrtu prijedloga Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu koji je danas ušao u javnu raspravu.
U nacrtu se navedene i prekršajne kazne za željezničke prijevoznike i upravitelje kolodovora koji ne poštuju propisana prava putnika u željezničkom prometu, i to u iznosu od 30.000 do 100.000 kuna.
Ako će vlak kasniti dulje od 60 minuta, putnik će imati pravo tražiti povrat punog iznosa cijene prijevoza po uvjetima po kojima je cijela plaćena, i to za dijelove putovanja koji nisu ostvarni i za dijelove koji su već ostvareni.
Ako putnik ne želi povrat novca, može birati nastavak putovanja promijenjenom trasom. Putnik pri kašnjenju vlaka od 60 do 119 minuta ima pravo i na odštetu u iznosu od 25 posto cijene karte te 50 posto u slučaju kašnjenja duljeg od 120 minuta.
Ako će vlak kasniti dulje od 60 minuta željeznički prijevoznik ili upravitelj kolodvora treba putnicima besplatno ponuditi obrok i osvježavajuće piće ako su dostupni u vlaku ili na kolodvoru ili ako ih ima smisla dostaviti.
Putnicima se također mora ponuditi smještaj u hotelu ili neki drugi smještaj i prijevoz između kolodovra i smještaja u slučajevima kad je nužno zadržavanje jednu noć ili više noći te ako je to praktički nemoguće izvesti.