Mjesec prosinac uvijek je donosio veliki plus sektoru trgovine, a isto se očekuje i za ovaj nadolazeći, unatoč mjerama koje su na snazi zbog pandemije koronavirusa, prenosi Glas Slavonije.
Prosinac je mjesec u kojem Hrvati najviše troše, a iz Sindikata trgovine kažu da se ne boje razmjera posla, ali da bi zdravlje i sigurnost zaposlenika na njihovim radnim mjestima trebala biti prioritet. 2019. godine Hrvati su u prosincu potrošili 16 milijardi kuna, a 2018. godine 13 i pol milijardi kuna.
''Nužno je da poslodavci osiguraju kontrolu broja kupaca u prodajnim objektima da bi se osigurala socijalna distanca i na taj način olakšao rad u trgovini. Upozoravanje kupaca na maske, dezinfekciju ruku i distancu trebaju osloboditi prodavače, a sve kako bi se izbjegle moguće neugodne situacije s građanima koji ne poštuju mjere, i koji znaju biti vrlo agresivni'', kazala je predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Zlatica Štulić.
Također je dodala da bi se građane na vrijeme trebalo obavijestiti o radnom vremenu trgovina na Badnjak i Staru Godinu kako bi mogli obaviti kupnju. Ono što će se i ove godine primijetiti, bez obzira na postojeće okolnosti, jest da kronično nedostaje radnika.
''Manjak radnika je konstantan u trgovini, u radu pomažu studenti, radnici na određeno, radnici preko agencija. Nedostatak će biti vidljiviji produžetkom trajanja radnog vremena trgovina. Sigurno će biti i prekovremenog rada koji treba evidentirati i, naravno, platiti uvećano, kao i sam produženi rad nedjeljama u prosincu'', poručili su iz Sindikata.
Što se tiče predviđanja potrošnje za vrijeme blagdana, Hrvatska gospodarska komora oprezna je s predviđanjima, ali da bi hrvatski građani mogli potrošiti do 15 milijardi kuna.