A ŠTO VI VOZITE? /

EU donijela odluku: Dizelaši i benzinci uskoro odlaze u povijest! Ali, tu dolazimo do brojnih problema...

Za brojne su električni automobili još uvijek preskupi, no odluka Europske unije bi trebala pridonijeti tome da električni auti budu jeftiniji

30.10.2022.
21:55
VOYO logo

Nakon 2035. s tvorničkih traka više neće silaziti dizelaši i benzinci već automobili s nultom emisijom štetnih plinova, barem ako pitate EU. RTL-ov portal Danas.hr saznaje što o toj odluci misle hrvatski vozači, čiji je prosječni automobil star čak 13 godina, dok je 70 posto voznog parka starije od 10 godina.

"Razmišljam o novom autu, dizelašu ili nečemu nema veze, ali bilo bi dobro kad bi svi ti električni bili jeftiniji da ih svatko može kupiti", govori jedan građanin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'SAMO IDIOT BI IH OTPISAO' /

Hoće li kineski električni automobili osvojiti Europu? Ovaj posao trebao bi biti nagovještaj tektonskih promjena na tržištu

Image
'SAMO IDIOT BI IH OTPISAO' /

Hoće li kineski električni automobili osvojiti Europu? Ovaj posao trebao bi biti nagovještaj tektonskih promjena na tržištu

"Nekako mi je najbolja opcija možda hibrid. Možda bi neki hibrid bio nekakav prvi korak", dodaje drugi.

Ipak, Europska unija je donijela odluku. Od 2035. s tvorničkih traka više ne bi trebali silaziti automobili na fosilna goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od tada nadalje će se moći prodavati samo novi automobili s nultom emisijom CO2 na europskom tržištu. Mislim da je to veliki uspjeh", govori Jan Huitema, zastupnik u Europskom parlamentu.

No, još je tu puno posla, poput infrastrukture, što muči i proizvođače i kupce.

"Ako pričamo o jeftinijim vozilima, tu se ne spominje kad će se ukinuti dizel, da li će se ukinuti dizel, kakva je budućnost vožnje vozila s unutarnjim izgaranjem. Dok kod kupaca koji su, amo reć', nešto dubljeg džepa, postavljaju se nekakve projekcije što će biti, kad će biti i na koji način će se ta vozila na kraju vrednovati nakon isteka vremena", tvrdi Bruno Svečak, direktor u salonu rabljenih automobila.

Image
Foto: Pixabay

Ipak, za brojne su građane električni automobili još uvijek preskupi. Ova bi odluka, kako su poručili iz Europskog parlamenta, trebala pridonijeti tome da električni auti budu jeftiniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da ne postanemo Havana prepuna starih automobila, morat će se mijenjati i neki zakoni, objašnjava Kristijan Tičak, glavni urednik Auto, motor i sporta:

"Zakonski propisi se sudaraju. S jedne strane imamo Fond za energetsku učinkovitost koji godišnje dijeli 100 milijuna kuna za poticanje elektromobilnosti, s druge strane imate porez koji favorizira vozila starija od 10 godina", govori.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo