Popusti, rasprodaje, super ponude, a veliko sezonsko sniženje nije ni počelo. Kada kupuju Hrvati?
Čak sedamdeset posto Hrvata kupuje na sniženjima. Ove godine prvi put će to moći na velikom ljetnom sniženju prvog srpnja. Prošle godine ono je bilo tek u kolovozu, pa je većina Hrvata za sniženjima otišla i preko granice.
Procjenuje se da je svaki treći proizvod kupljen na sniženju. Ljeti se najviše kupuje oprema za more i sport, a zimi igračke.
"Ako pratimo promete u trgovini na malo, vidimo da u zadnjih 18 mjeseci konstantno rastu. Nemamo konkretnih podataka koliki je iznos potrošen na sniženjima, od nekog uobičajenog mjeseca, ali svakako primjećujemo da su u ljetnim mjesecima ti prometi i veći", izjavila je Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK.
U nekim trgovačkim centrima rastu i više od 15%. Kupcu je bitan omjer cijene i kvalitete, a više kupuju žene.
"Tradicionalno žena je ta koja je u obitelji zadužena za kupovinu, za donošenje odluka za kupovinu i to često kupuje za sve članove obitelji. Ono što se u konačnici kupi i što završi u košarici, to nam je teško procijeniti", dodaje Sanja Vladović, direktorica marketinga trgovačkog centra.
Dva su velika sezonska sniženja, a ostala određuju sami trgovci. I stare i snižene cijene moraju biti jasno istaknute, a ako kupac misli da su mu prava povrijeđena - može se žaliti.
"Kazne se kreću od 10 pa do 100 tisuća kuna. Ovisno koji je prekršaj, ako je deseti prekršaj normalno da je kazna veća. Trgovci moraju odgovoriti", poručuje Igor Vujović, društvo Potrošač.
U lovu na niske cijene i pobjedu na Euru - Hrvati su u lovu i na televizore. Nogometna groznica donosi popuste i do 1000 kuna.
"Cijene su nam snižene od 10-30%. I to je jedna od velikih značajki koja odlučuje o samoj prodaji televizora", kazala je Sunčana Mešinović, voditeljica trgovine.
Ako ste prosječan hrvatski kupac, onda ćete prije nego bilo što kupite ući u čak tri trgovine.