u šakama poslodavaca /

13 godina ne može dobiti stalno zaposlenje: 'Dobijem otkaz u 14.30 i kažu mi: radiš do 15 sati i gotovo'

Image
Foto: Vanja Zubcic/PIXSELL

Priča je ovo jednog Puležana, 54-godišnjaka iza kojeg su desetljeća nesigurnog zaposlenja, rada i života na određeno

20.5.2019.
10:14
Vanja Zubcic/PIXSELL
VOYO logo

Priča je ovo jednog Puležana, 54-godišnjaka iza kojeg su desetljeća nesigurnog zaposlenja, rada i života na određeno. Pristao je podijeliti svoja radnička iskustva, razumljivo, bez navođenja imena jer je i dalje ovisan o tom "novom slobodnom tržištu rada", čiju daljnju deregulaciju neki i dalje prizivaju.   

"U jednoj autokući su mi produžili ugovor, opet na tri mjeseca. Super, ima nade, mislim si, i nakon mjesec dana - otkaz. I to su mi dali otkaz u dva i pol. Radiš do tri sata i gotovo. Elegantno su mogli ne produžiti mi ugovor, ali ne, produžili su ga i nakon mjesec dana raskinuli prije roka. Neki ti raskinu ugovor i na pola mjeseca. Osjećaš se nemoćan, posve te drže u šaci, raspolažu tvojim vremenom, tvojim životom, govori za Glas Istre, otac dvoje djece.

VEZANE VIJESTI

Minimalac u ugostiteljstvu raste za 5 posto: Može li ova mjera spriječiti odljev radnika u inozemstvo?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon godina rada u Italiji, ovaj sada nesretni hrvatski zaposlenik, odlučuje se 2006. godine vratiti u domovinu gdje osniva obitelj i traži posao u rodnoj Istri. Po struci tokar zapošljava se u bravariji, prvo na crno, onda ga gazda i prijavljuje, ali nakon nekoliko mjeseci više nije bilo plaće. Da nema para. I do tada im je službeno uplaćivao minimalac, a ostalo davao na ruke, nako u prolazu, po 500, tisuću kuna... Onda je stiglno puno posla i gazda je tražio da rade prekovremeno ali i dalje bez plaće. Tada su se posvađali, zaprijetio je i tužbom i onda mu je ipak isplatio zaostatke, ali je i po to morao ići dva-tri puta. Doprinosi su uplaćivani redovno, ali ne za mjesece za koje nije dobio plaću.

Uslijedile su godine prelazaka s posla na posao. Radi kao instruktor vožnje, vozač za dostavu raznih proizvoda, mehaničar na održavanju vozila i voditej autoservisa, teleoperater, prodavač u trgovinama autodijelova i nautičke opreme. Na brojnim razgovorima nije "prošao". Primjerice, za vozača u transferu aviogostiju nije bio pogodan jer je "obiteljski čovjek, s djecom, pa ne bi mogao uskočiti usred noći , odvesti se na drugi kraj zemlje". I tako je u posljednjih devet godina skupio možda pet-šest godina radnog staža, piše Glas Istre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike