Tako lijepa, a tako opasna. Da vožnja po magistrali i nije neki doživljaj, najbolje znaju vozaači. No nije jedina. HAK-ovo istraživanje u sklopu udruge EuroRAP u kojem su ceste ocjenjivane prema pet kategorija rizika, pokazalo (dokazalo) je da su državne ceste itekako opasne.
Za razliku od autocesta koje imaju tek 325 kilometara srednje
niskog rizika, državne ceste imaju čak 1441 kilometar dionica
visokog rizika. Sve tri testirane državne ceste D1, D3 te D8
imaju tek po jednu dionicu niskog rizika.
"To ne znači da se u njih ne ulaže ili da je stanje kritično što
se tiče cestovne infrastrukture, međutim, znači da ima još mnogo
prostora za napredak", kaže voditelj projekta
HrvojePećnik.
Kao primjer navode nesreću iz 2008. u kojoj je poginulo 14-ero
slovačkih turista. Da je zaštitna ograda bila dulja, tragedija bi
možda bila izbjegnuta. Problem su i kanali uz podravsku
magistralu.
"Konkretno ovdje bi prijedlog bio zatrpavanje tih kanala ili
postavljanje zaštitne ograde", misli Pećnik.
Iz MUP-a kažu, vozače se ne smije osloboditi odgovornosti za
nesreću, ali prevencijom se mogu umanjiti posljedice. Kako bi se
stanje poboljšalo uskoro će krenuti i snimanje kritičnih točki
posebnim vozilom. To bi u budućnosti značilo da će ceste imati
zvjezdice za sigurnost.
"Danas većina klasičnih navigacija omogućuje najkraću,
najjeftiniju i najbržu rutu. A naš krajnji cilj i cilj EuroRAP-a
je da se uvede i faktor sigurnosti, odnosno, da ćete moći
izabrati rutu s kojom ćete najsigurnije doći do odredišta", nada
se MarkoŠevrović.
Uspjeh projekta ovisit će i o uloženim sredstvima, ali
najsigurnije je paziti kako vozite.