RTL-u neslužbeno potvrđeno /

Tri moćna konzorcija će predati ponude za monetizaciju autocesta

Tri velika svjetska financijska igrača trebala bi donijeti neobvezujuće ponude za monetizaciju autocesta teške od 2 i po milijarde do tri milijarde eura, koliko Vlada očekuje da će uprihoditi od monetizacije. Nakon toga slijedi faza intenzivnih pregovora, a sredinom sljedeće godine trebali bi evenutalno saznati koja će tvrtka upravljati Hrvatskim autocestama.

11.12.2014.
18:50
VOYO logo

Za monetizaciju autocesta neobvezujuće ponude će sutra predati tri moćna konzorcija. RTL-u je to neslužbeno potvrđeno – iako o poslu, koji je dan prije žestoko branio u Saboru, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić ne želi.

" Sve je rečeno jučer. Hvala", samo kratko je rekao Hajdaš Dončić.

Unajmljivanje autocesta na 40 godina za najmanje 2 i pol milijarde eura navodno zanima investicijsku banku Goldman Sachs koju u tome prate i hrvatski mirovinski fondovi te australska kuća Macquarie. Na RTL-ov upit je li to točno, odgovor 'DA', stigao je jedino od trećeg igrača – austrijskog STRABAG-a.

"Hvala Vam na interesu za STRABAG. Mogu potvrditi da ćemo sutra predati neobvezujuću ponudu, ali ništa više od toga", stoji u priopćenju austrijskog STRABAG-a.

Glavni protivnik monetizacije, šef sindikata u HAC-u, Mijat Stanić, vjeruje da će se referendum za koji je njegova inicijativa predala 530 tisuća potpisa, održati prije sklapanja koncesijskog ugovora. I tako stopirati Vladin plan.

"Dok se ne potpiše ugovor s koncesionarom, koncesija se nije dogodila. Sve ove aktivnosti do potpisivanja ugovora nemaju nikakvo značenje, jedino što stvaraju trošak", kaže Mijat Stanić iz Inicijative "Ne damo naše autoceste".  

Od Ustavnog suda Stanić je tražio i da do eventualnog referenduma privremeno obustavi pripremu monetizacije. Odgovora još nema. Da se kvalitetnijim upravljanjem autocestama monetizacija može izbjeći, vjeruje i prometni stručnjak Ivan Dadić. Ipak – moguće je, kaže, upariti privatne i javne interese.

"Ako bi onaj tko uzme autoceste u najam uveo vinjete ili danas, sutra satelitsku navigaciju i na taj način naplaćivao cestarinu, onda bi ubili dva zeca odjednom. Smanjili bi troškove u cjelini i koncesionar ne bi ništa gubio. Vjerojatno bi i on više dobio, mogao bi prodati usluge uz autocestu lokalnom stanovništvu", kaže član Nadzornog odbora HAC-a, Dadić.

Alternativa monetizaciji plaćanje je dodatnih 40 milijardi kuna kamata i benzin skuplji za 40 lipa, što je glavni argument Vlade.

U HDZ-u uzvraćaju: "Vi kad pogledate novčane tijekove Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, oni su pozitivni od 2009. godine. Znači postoji pitanje što je Vlada učinila u restrukturiranju tih poduzeća i tvrtki. Ništa, nula", kaže Oleg Butković, član Predsjedništva HDZ-a.

Nakon što konačno doznamo imena ponuđača, koncesionar bi trebao biti poznat do ljeta iduće godine. Ako u međuvremenu to ne zaustavi zatraženi referendum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike