Njima se isplati voziti i po 500 kilometara do europskih trgovačkih centara gdje za manje novca mogu kupiti mnogo više kvalitetnijih stvari nego u domaćim trgovinama. Naime, proizvodi namijenjeni zemljama EU-a ne mogu se mjeriti s onima rađenima za tržište trećih zemalja.
Zarađuju i turističke agencije
Priliku za zaradu u ovome su uočile i turističke agencije koje organiziraju šoping izlete. Tako je za odlazak u Graz iz Sarajeva, Zenice ili Tuzle potrebno izdvojiti između 50 i 60 KM, iz Banje Luke oko 50 KM. Iz tog grada odlazak u kupnju u Zagreb i Ljubljanu košta oko 25 KM, a za Trst 40 KM.
Povoljne karte, popusti na hranu, odjeću te higijenske proizvode i do 80 posto dovoljan su razlog za prelazak nekoliko stotina kilometara.
Sve je povoljnije
'Karte su zaista pristupačne, pa i ako nemate novca za neki veći šoping, stvarno se isplati otići i vidjeti gradove. Moj izbor bili su Graz i Beč, koji su zaista prelijepi, a o cijenama nemam riječi. Recimo, nakit jedva platiš euro ili dva, dok za takve primjerke kod nas treba izdvojiti i deset puta više. Odjeća je također dosta povoljnija, izbor mi se čini isti jer i u Sarajevu ima dosta butika s poznatim markama odjeće, ali su cijene vani niže', rekla je jedna Sarajka za Večernji.
Građani kažu kako se put itekako isplati jer za 200 KM jedna obitelj može kupiti toliko stvari da dupkom ispuni prtljažnik automobila.
Kvalitetnije stvari za manje novca
'Svaka tri mjeseca idem u Graz, a nekada i do Zagreba. Čak su i tamo sniženja veća nego ovdje. Kupim kvalitetne stvari koje za taj novac nikada ne bih našla ovdje - jakne po 10 ili hlače za sedam maraka, a o obući i kozmetici da ne govorim. Nekada idem autobusom, a nekada s društvom automobilom pa podijelimo troškove, uglavnom je to oko 20 KM, a i kada izdvojim 50 maraka za kartu, opet se isplati', rekla je Branka Malić iz Banje Luke te dodala da joj nikada neće biti jasno zašto su u BiH manje kvalitetne stvari toliko skuplje.
Pokret potrošača tvrdi kako popusti u BiH služe samo kako bi privukli kupce te da oni u tamošnjim trgovinama ne mogu mnogo uštjedjeti na popustima.
Prijevara potrošača
'Ovdje možemo kupiti čizme i jakne na kraju zime ili kupaće kostime poslije ljeta koje trgovci moraju prodati jer sljedeće godine neće biti u modi. Popularne su akcije "1 + 1 gratis", a sve to služi kako bi obmanulo potrošače da uđu u trgovinu. Ljudi vide da je nešto gratis, uđu u trgovinu i često zbog toga kupe proizvode koje nisu planirali', rekla je za Euroblic Murisa Marić iz prijedorskog Pokreta potrošača.