NOVI DETALJI /

U sudaru vlakova u Grčkoj najmanje 57 mrtvih i 56 nestalih, vlada priznala da je željeznički sektor 'kronično bolestan'

Image
Foto: AP Photo/Giannis Papanikos

Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu. 'Kada se nesreća dogodi odgovorni će liti krokodilske suze', upozorili su, kritizirajući 'velik nedostatak osoblja'

2.3.2023.
21:04
AP Photo/Giannis Papanikos
VOYO logo

Dva dana nakon kobnog sudara dvaju vlakova u Grčkoj u kojemu je poginulo najmanje 57 ljudi, u četvrtak na vidjelo izlaze veliki nedostaci i zastarjelost željezničke mreže, a sindikati su i prije nesreće uputili više upozorenja.

Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu. "Kada se nesreća dogodi odgovorni će liti krokodilske suze", upozorili su, kritizirajući "velik nedostatak osoblja".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ujedno su upozorili na "nedostatak mjera zaštite na radnom mjestu što se tiče sigurnosti rada i prometa vlakova".

Image
poginulo 38 ljudi /

Spasioci u Grčkoj i dalje pretražuju putničke vagone, ali nada blijedi...

Image
poginulo 38 ljudi /

Spasioci u Grčkoj i dalje pretražuju putničke vagone, ali nada blijedi...

Policija je u objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u Grčkoj u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima. "Poginulo je 57 ljudi", rekao je u četvrtak navečer glasnogovornik policije Constantin Dimoglidou i dodao da je "moguće da su neki bili u vlaku a da ih obitelj nije proglasila nestalima".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritizirali "nedostatak elektroničkih sustava" i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogriješio.

Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, po njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost prije samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvjete. Prije stupanja na novo radno mjesto završio je tromjesečni tečaj.

Sama vlada je u četvrtak priznala da je željeznički sektor "kronično bolestan".

Vlada je priznala "kašnjenje" u modernizaciji željeznice u Grčkoj, gdje građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom. "Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže", rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dnevni list Ta Nea piše u srijedu da je Europska komisija prije petnaestak dana prijavila Grčku Europskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obveza koje proistječu iz direktive o željezničkoj infrastrukturi. Sindikat željezničara je više puta kritizirao zastarjelost sigurnosne infrastrukture.

"Do 2010. provodila se modernizacija signalizacije željezničke mreže, ali su se tijekom financijske krize sigurnosni sustavi počeli urušavati", rekao je Panatiotis Terezakis, savjetnik grčke uprave za željeznicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo