Twitter namjerava zabraniti svaki oblik političkog oglašavanja, najavio je izvršni direktor tvrtke Jack Dorsey. Riječ je o potezu koji će svakako povećati pritisak na Facebook zbog njegova kontroverznog stava da političari smiju oglašavati lažne tvrdnje, piše The Guardian.
Jacka Dorseya je najavio novo pravilo u srijedu, a stupit će na snagu 22. studenog. Primjenjivat će se u cijelom svijetu na sve izborne oglase, kao i na oglase povezane s političkim pitanjima. Zabrana će se primjenjivati u trenutku prijevremenih izbora u Velikoj Britaniji.
Doseg političke poruke treba zaraditi
"Donijeli smo odluku da zaustavimo svako političko oglašavanje na Twitteru na svjetskoj razini. Vjerujemo da doseg političke poruke treba zaraditi, a ne kupoviti. Zašto? Nekoliko razloga...", napisao je Jack.
"Oglašavanje na mreži nevjerojatno je snažno i vrlo djelotvorno za komercijalne oglašivače, no moć izlaže velikim rizicima političare jer se može koristiti za utjecaj na birače i pogoditi živote milijuna" ljudi, napisao je Dorsey.
Kompromitacija novcem
Dorsey je objasnio razloge za promjenu s nekoliko tvitova u kojima se referirao i na zamršene argumente koje je Facebook iznio posljednjih tjedana. Napisao je kako organsko širenje političkih poruka putem Interneta "ne bi trebalo kompromitirati novcem". Napredno stanje digitalne reklamne tehnologije, uključujući računalno učenje temeljeno na strojnom učenju i mikro-ciljanju te lažne ili manipulirane videozapise koji se čine stvarnim, u kombinaciji sa zagađenjem internetskog informacijskog ekosustava dezinformacijama “predstavljaju potpuno nove izazove građanskom diskursu ”.
"Ne radi se o slobodnom izražavanju", dodao je. To je čini se odgovor na Zuckerbergovu obranu političkog oglašavanja na internetu u govoru koji brani "slobodno izražavanje". "Ovdje se radi o plaćanju dosega. I plaćanje povećanja dosega političkog govora ima značajne posljedice s kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna izaći na kraj. Vrijedi napraviti korak natrag kako bi se to riješilo."
Društvene mreže pod pritiskom su da reguliraju sadržaj koji objavljuju nakon što je Facebook optužen da je korišten za utjecaj na birače 2016. u vrijeme američkih predsjedničkih izbora te referenduma o izlasku Velike Britanije iz Europske unije.