sve više detalja /

Svjedok otkrio: Policajac bez straha pojurio prema plamtećem helikopteru, no bilo je prekasno

Image
Foto: AP Images

U avionu je također bila vlasnikova kćer, kao i dva pilota te peta, neidentificirana osoba

28.10.2018.
14:53
AP Images
VOYO logo

BBC je došao do izjave jednog od očevidaca događaja nesreće u kojoj se srušio helikopter predsjednika Leicester Cityja Vichaia Srivaddhanaprabhae. Leo Brooker živi u blizini stadiona i za BBC Radio 5 ispričao je kako su dva policajca prva došla na mjesto nesreće.

"Policijski auto prvi je bio na mjestu nesreće, u njemu su bila dva policajca. Jedan od njih je posegnuo za nečim u automobilu, kao da je tražio nešto, a drugi je istrčao prema helikopteru. U rukama je imao nešto metalno, nisam dobro vidio izdaleka", ispričao je svjedok za BBC radio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bio je mrak, ali vidio sam da pokušava razbiti staklo na helikopteru i izvući ljude. Onaj drugi je još tražio nešto u automobilu, mislim nešto s čim bi ugasio vatru. U sljedećem trenutku vidio sam kako policajac ima aparat za gašenje požara. Pridružilo im se još nekoliko ljudi. No vatra je bila prejaka i morali su se povući", dodao je svjedok nesreće.

Podsjetimo, u avionu je također bila vlasnikova kćer, kao i dva pilota te peta, neidentificirana osoba. Informacija o stanju unesrećenih još nema, ali prognoze  nisu dobre s obzirom na to kako je cijela situacija izgledala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Auto Doktor: Zašto se srušio najsuvremeniji višenamjenski helikopter AgustaWestland AW169, vlasnika Leicestera?

Slučajnošću i srećom tragičan pad helikoptera AgustaWestland AW169, vlasnika britanskog nogometnog kluba Leicester City F.C., 61-godišnjeg Vichaija Srivaddhanaprabha, u kojem je ukupno bilo šest osoba, nije bio još tragičniji. 

Na parkiralištu u blizini stadiona, gdje se srušio i odmah zapalio, prema dosadašnjim podacima, nije bilo žrtava, a da je letio koju sekundu kraće, sunovratio bi se na nogometni stadion, na kojem su još bili deseci djelatnika. Mogao se, da je letio duže, srušiti i na gradsku četvrt...

Tajlandski milijarder nije slučajno izabrao letjelicu talijansko-britanske tvrtke sa sjedištem u Rimu, koja hi-tech višenamjenske helikoptere, civilno-vojne namjene proizvodi u Italiji, SAD-u i Rusiji (u tvrtki HeliVert, joint-ventureom s Russian Helicopters). 

Konkretni je helikopter, koji je prvi let imao 10. svibnja 2012., a u službi je od 2015., srednje kategorije, najveće poletne mase 4800 kg, za 8 do 10 putnika plus 250 kg tereta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pandan američkom Bell 429 GlobalRanger i europskom Eurocopter EC145 prvi je u klasi uveo elektronički aktivirani uvlačivi stajni trap (doprinos performansama i ekonomičnosti), napredne je aluminijsko-kompozitne strukture, pogonjen parom najsuvremenijih kompjutorski upravljanih turbovratilnih motora PratWhitney Canada PW210A, snage 1000 KS svaki. 

Zadržava potpunu sigurnost i letne sposobnosti i uz otkaz jednog motora. Ima i najsuvremeniju avioniku i kokpit (Rockwell Collins glas cockpit), za potpuno sigurno noćno upravljanje, sustave automatskog izbjegavanja udara u prepreke, druge letjelice i tlo, a stupanj automatizacije, temeljem pravila za instrumentalno letenje (IFR), omogućava najzahtjevnije operacije samo s jednim pilotom. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sposoban je, programom autorotacije glavnog rotora, sigurno sletjeti i uz otkaz oba motora. Zbog izvrsnih višenamjenskih svojstava i vrhunske pouzdanosti (ovo je prvi tragični incident) prilagođen je posebnim namjenama: hitnoj helikopterskoj medicinskoj službi, nadzoru granice, policiji, pomorskoj patroli (SAR - search and rescue), a impresivne mogućnosti potvrđuje i vojna inačica AW169M. 

Zbog toga je, u luksuznoj poslovnoj izvedbi, kojoj se standardna cijena od 7,5 milijuna eura može popeti i na više od 10, tražen i od bogatih industrijalaca, kojima je, uz performanse i luksuz sigurnost apsolutni prioritet. 

Nazivaju ga i helikopterskim Rolls-Royceom te je bio logičan izbor tajlandskog magnata i vlasnika nogometnog kluba Leicester City F.C., koji se nije plašio u njemu voziti i članove najuže obitelji. 

Kad se dogodi tragična zrakoplovna nesreća, pravilo svih pravila je da u istrazi treba uzeti sve mogućnosti: od tehničkog kvara (mehaničkog, električnog ili elektroničkog), napajanja gorivom (kvalitete ili manjka, slučajem ili sabotažom), propusta u održavanju i operaciji (slučajem ili sabotažom), do greške pilota i namjernog rušenja helikoptera. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je, dakle, moguće, kao i to da pravi uzrok nikada nećemo saznati. Veliki su ulozi u igri, a povijesna iskustva govore kako je to itekako moguće.

No, sa stručne strane, zbog iznimno napredne i višestruko redudantne izvedbe, koja tolerira oštećenja i greške, čak i cijelih sustava, bez ugrožavanja temeljnih performansi i sigurnosti, tehnički je kvar, čak i ako bude proglašen krivcem, najmanje izgledan!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, greška u održavanju, sabotaža pa tek potom greška pilota i tehnički kvar mogući su uzroci pada hi-tech letjelice, koja se izvrsnom izvedbom, letno-manevarskim svojstvima i pouzdanošću smatra i jednom od najsigurnijih.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo