Povećana prodaja SUV automobila je, nakon sektora energije, najveći izvor globalnog rasta emisije ugljičnog dioksida u periodu od 2010. do 2018., a emisija ugljika SUV automobila veća je od ukupne emisije ugljika Ujedinjenog Kraljevstva i Nizozemske zajedno, pokazala je analiza Međunarodne energetske agencije, prenosi Guardian.
U tom su razdoblju SUV-ovi udvostručili svoj udio na globalnom tržištu sa 17 posto na 39 posto, a njihova godišnja emisija porasla je na više od 700 megatona CO2.
Od 2010. do 2018. emisija ugljičnog dioksida sektora energije povećana je za 1405 megatona CO2, SUV-a za 544 megatona CO2, teške industrije za 365 megatona, kamiona za 311 megatona, avijacije za 233 megatona, brodova za 80 megatona, dok su svi ostali automobili smanjili emisiju za 75 megatona C02.
Rastom prodaje terenaca, automobilske emisije ugljičnog dioksida porasle su četverostruko u osam godina.
Kada bi vozači SUV-a imali svoju državu, ta bi država bila sedma na svijetu u emisiji ugljika.
"SUV je veći, teži, aerodinamika je slaba i kao rezultat dobijete više CO2", rekla je za Guardian Florent Grelier iz aktivističke skupine Transport & Environment.
U SAD je gotovo svaki drugi prodani automobil SUV.
U 2018. udio SUV-a u prodanim automobilima u Europi bio je 34, 3 posto.