Kineska podružnica lanca Starbucks priznala je da je za bojenje pojedinih proizvoda koristila izlučevinu štitastih uši, insekata koji parazitiraju na bilju i proizvode crvenu boju poznatiju pod nazivom karmin.
Beijing Evening News prenosi kako se američki lanac ogradio od sumnji da je karmin korišten i za pripravljanje pića od jagode ili soje kao u Americi, ali priznaju da su ga koristili u nekoliko prehrambenih proizvoda, što znači da nisu poštivali kineske zdravstvene standarde.
Inače, Starbucks su na ovo priznanje najprije "pritisnuli" aktivisti za prava potrošača u SAD-u, koji su se usprotivili korištenju ovog bojila u pripravljanju napitaka, budući da se dobiva gnječenjem sasušenih tjelešaca biljnih uši. No, treba reći i da takav način bojenja nije nipošto revolucionaran i nov. Otkrili su ga i koristili za bojenje odjeće Indijanci Centralne Amerike, koji su uši brali s kaktusa. Čak su ih i uzgajali. Karmin se u SAD-u počeo pojavljivati početkom 20. stoljeća i u hrani, prvenstveno mesu i bombonima, ali i u pilulama te ruževima.
"Za kompanije koje su orijentirane prema profitu nije karakteristično da će samovoljno i u potpunosti ispunjavati svoje obveze prema društvu", izjavio je povodom otkrića karmina u Starbucksovoj hrani Liu Baocheng, direktor Centra za međunarodnu poslovnu etiku na Međunarodnom sveučilištu biznisa i ekonomije.