RASTE BROJ TURISTA U SVIJETU: /

U prvoj polovici ove godine putovalo gotovo 30 milijuna ljudi više nego lani

Image
Foto: Ilustracija: Grgo Jelavić/PIXSELL

Najveći rast turista bilježe Bliski Istok s osam posto, Europa s četiri posto te Afrika i Amerike s tri, odnosno dva posto

10.9.2019.
7:42
Ilustracija: Grgo Jelavić/PIXSELL
VOYO logo

Broj međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu porastao je u prvoj polovici ove godine za četiri posto ili gotovo 30 milijuna u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na ukupno 671 milijun, pokazuju podaci Svjetske turističke organizacije-UNWTO. Te i druge podatke o turističkom prometu u svijetu u prvoj polovici ove godine UNWTO je objavila u ponedjeljak u sklopu novog izdanja turističkog barometra i uoči 23. generalne skupštine te UN-ove specijalizirane agencije za turizam.

Napominjući kako su rast dolazaka turista u svijetu ove godine predvodili Bliski Istok, s osam posto više dolazaka stranih turista, iz UNWTO-a ističu i da su stranu turisti pojačano ove godine do kraja lipnja dolazili i u Europu, njih četiri posto više nego lani, dok su Afrika i Amerike imale umjereniji rast, od tri, odnosno dva posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MINISTAR TURIZMA: /

'U Hrvatskoj je 3-4% manje turista nego lani. Cijela Europa je pogođena ovime'

Image
MINISTAR TURIZMA: /

'U Hrvatskoj je 3-4% manje turista nego lani. Cijela Europa je pogođena ovime'

Povijesni trend

"Porast međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu u prvoj polovici ove godine 'vraća' nas povijesnom trendu koji je u skladu s dugoročnim prognozama UNWTO-a od tri do četiri posto rasta do 2020, ali i na onu koju smo za ovu godinu previđali u barometru u siječnju", kažu uz rezultate iz UNWTO-a.

Dodaju da su do sada pokretači rasta i znatno viših postotaka od ovogodišnjih zadnjih par godina bile snažne ekonomije i pristupačnost zračnih putovanja, kao i veća povezanost zrakom i poboljšani vizni režimi u svijetu, ali je očito da su slabiji ekonomski pokazatelji, produljena neizvjesnost o Brexitu, trgovinske i tehnološke napetosti te sve veći geopolitički izazovi počeli utjecati na turizam s manjim stopama rasta, a koje su i rezultat poslovnog i potrošačkog povjerenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europa najposjećenija

Za rezultate po svjetskim regijama komentiraju primjerice da je porast dolazaka stranih turista u Europu u prvoj polovici ove godine od četiri posto rezultat pozitivnog prvog tromjesečja, ali još i više, kako ocjenjuju, natprosječnog drugog kvartala koji u travnju donio poraste tih dolazaka od osam posto, a u lipnju od šest posto.

"U Europi se turistička potražnja povećala oko kasnijeg Uskrsa i početkom ljeta, te je ta regija i dalje zadržala poziciju najposjećenije u svijetu. Važna je bila i unutar regionalna potražnja, iako su rezultati na glavnim europskim tržištima bili neujednačeni, dijelom i uslijed slabljenja gospodarstava u nekim zemljama, ali je zato potražnja iz SAD-a, Kine, Japana i drugih dalekih zemalja pridonijela takvim pozitivnim rezultatima", objašnjavaju iz UNWTO-a.

Za porast dolazaka stranih turista u regije Azije i Pacifika od šest posto u odnosu na prvo polugodište 2018., kažu da je iznad svjetskog prosjeka u tom razdoblju i uglavnom potaknut kretanjima kineskih turista.

Kinezi najviše putovali

Umjereniji rast u Amerikama, od dva posto, objašnjavaju istodobno snažnom potražnjom iz SAD-a u Karibima, ali i mješovitim rezultatima u srednjoj Americi te smanjenjem dolazaka stranih turista u Južnu Ameriku od pet posto, najviše zbog pada odlazaka turista iz Argentine, a što je utjecalo i na susjedna odredišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Africi, kako ističu, ograničeno raspoloživi podaci, pokazuju porast međunarodnih dolazaka turista od tri posto, pri čemu je najveći pobjednik sjeverna Afrika s porastom dolazaka stranih turista od devet posto, čime potvrđuje svoj oporavak, dok je u subsaharskoj Africi stranih turista došlo slično kao lani u prvih šest mjeseci.

Među nacijama, iz UNWTO-a ističu da su turisti iz Kine zadržali prvo mjesto u svijetu i ove godine, sa 14 posto više putovanja u inozemstvo nego lani, ali dodaju da na to tržište dosta utječu trgovinske tenzije sa SAD-om, kao i blaga deprecijacija juana, što sve kratkoročno utječe na izbor odredišta kineskih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo