Vještačenje dijela krila koji je u subotu dopremljen u Francusku počet će u srijedu u vojnom laboratoriju u predgrađu Toulousea, na jugozapadu Francuske.
Dogovaraju način pravosudne suradnje
Na temelju rezultata znat će se je li riječ o dijelu Boeinga 777 kompanije Malaysia Airlinesa koji je 8. ožujka 2014. nestao s 239 putnika i članova posade.
Trag tome zrakoplovu koji je iz Kuala Lumpura letio u Peking izgubio se iznad Indijskog oceana pošto je iz još nepoznata razloga skrenuo s planirane rute.
U očekivanju početka tehničkog vještačenja, malezijsko izaslanstvo sastat će se iza zatvorenih vrata s jednim od troje francuskih sudaca koji vode ovaj slučaj. Uz njega će biti i istražitelji iz policije i Ureda za istrage i analize (BEA).
Razgovarat će o podatcima dobivenim analizom zakrilca i dijelova putne torbe u laboratoriju u okolici Pariza. Usto će se dogovoriti o načinu pravosudne suradnje. Slučaj je na francuskom sudu budući da su četiri žrtve francuski državljani.
Uzrok nesreće biti će teško otkriti
Zasad je jedino sigurno da je dio krila doista s Boeinga 777. "Francuske vlasti su to utvrdile zajedno s proizvođačem Boeinga, američkom agencijom za sigurnost prometa (NTSB) i s malezijskim stručnjacima", potvrdilo je malezijsko ministarstvo prometa.
No puno će teže biti utvrditi razloge nesreće, smatraju stručnjaci.
"Ne treba očekivati čuda od ovog vještačenja", rekao je bivši direktor BEA-e Jean-Paul Troadec. Da bismo dobili nekakve zaključke "pronađeni komad bi morao biti presudan za nesreću, a izgledi za to su jako slabi", ocijenio je Pierre Bascary, bivši direktor za ispitivanja u Glavnoj upravi za oružje (DGA).
Osim tog zakrilca, na La Reunionu su u nedjelju pronađena i vrata zrakoplova.