Stručnjaci Ureda za istrage i analize (BEA) trebali bi prije svega dati mišljenje o sustavu zaključavanja vrata pilotske kabine kao i o procedurama ulaska i izlaska iz kokpita.
Europska agencija za zračnu sigurnost (EASA) već je preporučila stalnu nazočnost dvije osobe u pilotskoj kabini tijekom čitavog leta. Međutim, ta mjera, koju na dobrovoljnoj bazi uvelike koriste europske zrakoplovne kompanije od te nesreće, nema jednoglasnu potporu. Njemački sindikat pilota kaže da sa sobom nosi rizike koji su veći od onog što se time dobiva.
Dana 24. ožujka prošle godine Andreas Lubitz, kopilot na letu Germanwingsa Barcelona-Düsseldorf iskoristio je nenazočnost pilota u kabini kako bi zabio avion u planinu, pola sata nakon uzlijetanja.
Kopilot odbio otvoriti vrata
Avion u kojem je bilo 144 putnika i šest članova posade zabio se potom u francuske Alpe i svi na letu su poginuli.
Istraga crnih kutija pokazala da je da se kopilot našao sam u pilotskoj kabini i odbio otvoriti vrata, unatoč višekratnim zahtjevima posade i jakim udarcima po vratima.
Liječnički kartom pokazao je da je Lubitz (28) bolovao od depresije ali da mu nalazi nisu branili upravljanje zrakoplovom.
Cilj francuskog izvješća je pokušati utvrditi koji su to sustavni propusti mogli dovesti do nesreće te odgovoriti na pitanje o ravnoteži između liječničke tajne i sigurnosti leta, rekao je u svibnju Remi Jouty, direktor BEA-e.