'ZAŠTITA OKOLIŠA' /

Odgođena zabrana prodaje novih dizelaša i benzinaca: Prodavat će se i nakon 2035.

Image
Foto: Shutterstock

Pregovarači Vijeća EU-a postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se od tada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel, no odluka nije izlasana ne sjednici EU parlamenta

3.3.2023.
15:03
Shutterstock
VOYO logo

Države članice u petak su odlučile odgoditi konačnu odluku o uvođenju zabrane prodaje novih vozila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine, objavilo je švedsko predsjedništvo.

Konačnu odluku trebali su donijeti ministri za okoliš koji se sastaju sljedeći tjedan, 7. ožujka, a sada su zamjenici šefova stalnih predstavništava država članica (Coreper I) odlučili odgoditi to za neki kasniji sastanak Vijeća, objavio je glasnogovornik švedskog predsjedanja Vijećem EU-a Daniel Holmberg, ne navodeći razloge za odgodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pregovarači Vijeća EU-a, koje zastupa države članice i Europskog parlamenta postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se od tada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel.

Image
ŠTO ĆEMO VOZITI? /

Odzvonilo dizelašima i benzincima! Poznato je kada se više neće prodavati

Image
ŠTO ĆEMO VOZITI? /

Odzvonilo dizelašima i benzincima! Poznato je kada se više neće prodavati

Nakon toga, dogovor je sa svoje strane potvrdio Europski parlament na plenarnoj sjednici 14. veljače i preostala je još konačna odluka Vijeća da bi uredba stupila na snagu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, u posljednje vrijeme počeli su se čuti kritični glasovi naročito u Njemačkoj i Italiji, dvije članice s vrlo jakim automobilskim industrijama, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen.

Uz Italiju i Njemačku, rezerve prema ovoj uredbi imaju i Poljska i Bugarska. Ako bi Njemačka bila suzdržana, a Italija protiv, u Vijeću ne bilo dovoljno glasova za kvaliaficiranu većinu. Odluka u Vijeću može se donijeti ako za nju glasa najmanje 15 od 27 država članica, koje imaju najmanje 65 posto stanovništva EU-a.

Ni u Europskom parlamentu nije bilo uvjerljive većine. Za odluku je glasalo 340 zastlupnika, 279 bilo je protiv, a 21 zastupnik bio je suzdržan. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.

Nakon glasanja u Europskom parlamentu, priopćenjem se oglasio HDZ-ov zastupnik Karlo Ressler koji je rekao da je klub HDZ-a u Europskom parlamentu glasao je protiv odluke o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem od 2035. “Takva neodgovorna odluka neće pomoći zaštiti okoliša, a dovest će do gubitka tisuća radnih mjesta za europske industrije. Još gore, izvjesno je da će inzistiranje na prelasku isključivo na električne automobile uzrokovati i znatno poskupljenje novih vozila”, rekao je Ressler.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Učinkovito rješenje za smanjenje emisija CO2 ne može biti zabrana pristupačnih motora već pronalazak novih tehnologija i inovacija koje ne ugrožavaju industriju i potrošače, kao što su na primjer alternativna goriva, dodao je Ressler.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo