Tamara Mellon iza sebe imao neobičnu životnu priču.
U njenom životu bilo je droge, rehabilitacije, narušenih obiteljskih odnosa, spletki, a sada je postala i britanska ambasadorica za trgovinu.
No, kako je izgledao njen početak u kojem je stvorila jedan od najprepoznatljivijih svjetskih brendova obuće i poslovno carstvo koje je nedavno prodala za vrtoglavih 638 milijuna eura.
Na ideju došla dok se liječila od ovisnosti
Na ideju o ekskluzivnom brendu cipela došla je tijekom svoje rehabilitacije kada se liječila od ovisnosti o drogama. Ubrzo nakon što je izašla pokrenula je modni brend Jimmy Choo, koji je ubrzo postao globalno popularan i omiljen među trendsetericama širom svijeta.
U svojoj novoj knjizi pod nazivom In My Shoes predstavila je 10 bitnih lekcija koje morate znati i na koje morate biti spremni u svakom biznisu.
Napravite plan, no budite fleksibilni
Već smo spomenuli da je na ideju o lansiranju nove linije cipela došla tijekom rehabilitacije. U tom trenutku znala je da u biznis želi ući s postolarom po imenu Jimmy Choo koji je, između ostalih, izradio cipele za Princezu Dianu.
''On će dizajnirati ekskluzivne linije, a ja ću biti zadužena za proizvodnju, marketing i trgovinu'', prisjetila se Mellon. Ostale detalje dogovorili su u hodu, iako je bilo mnogih stvari koje su morali rješavati putem i prilagoditi se jedno drugome.
Pazite s kime ulazite u biznis
Iako joj je jedina želja bila raditi s genijalnim i kreativnim postolarom, kakvim ga je većina smatrala, u nerijetkim slučajevima se pokazalo da on i nije tako kreativan kakvim ga smatraju, pa je koncepciju kreativnosti često sama morala nositi na leđima.
Vjerujte instinktima
''Imam snažne instinkte i nevjerojatnu radnu etiku. Svaka pogreška koju sam napravila bila je rezultat toga što nisam vjerovala u ono što mi je govorila intuicija'', govori Mellon.
Budite spremni na neuspjeh
I sama priznaje kako je prva kolekcija koju su napravili zajedno doživjela potpuni fijasko, no to je nije obeshrabrilo te je odlučila da još napornije radi na novoj. Pritom se naučila kako itekako treba paziti i misliti na detalje proizvoda koji lansira.
Okretanje novca, troškovi što niži
Za početak pokretanja nekog biznisa najvažnije je dobro okrenuti novac i zadržati troškove na što nižoj razini.
Njihov financijski uzlet dogodio se kada je Julie Townsend, kupac iz Saksa u Americi naručio 3.000 pari cipela nakon što ih je vidio na jednoj izložbi. To je bio okidač za daljnji poslovni razvoj.
Budite kreativni
Bitno je imati proizvod koji se na neki način razlikuje od konkurencije. Samo tako možete uspjeti!
Izbjegavajte tužbe i pravne osvete
Mellon priznaje da je previše vremena provela na sudu tražeći pravdu, uključujući i sa vlastitom majkom. Od toga ćete uvijek imati više štete nego koristi.
Budite svjesni tko je tko - jednako ulaganje
U svakom trenutku bitno je da vodite računa tko je tko, i strogo se toga držite. Njena je prva bolna lekcija bila što se odrekla kontrole.
''U jednom trenutku više nije bilo bitno tko je vlasnik, a ega su preuzela primat nad svim'', napisala je.
Trenutak istine
Za Mellon trenutak istine bila je prodaja Jimmyja Chooa.
''Radiš kao pas dan i noć da nešto stvoriš i trudiš se iz petnih žila, no činjenica je da na uspjeh utječu brojni faktori na koje nemaš baš nikakvog utjecaja - globalno stanje u državi, ekonomsko stanje u grani kojom se baviš i slično'', objasnila je.
Budite spremni na odlazak
Podaju svog poslovnog carstva još uvijek gleda kroz emotivnu prizmu, no činjenica je da svatko mora u nekom trenutku biti spreman na tu mogućnost.
''Jimmy Choo značio mi je sve na svijetu, osjećam se kao da sam imala ljubavnu vezu u kojoj me partner psihički iskoristio, prevario i pobjegao s drugom ženom'', napisala je u svojoj knjizi.