Prema izvješću, istražitelji su detektirali kvar na upravljačkom sustavu. Nakon odaslanog upozorenja o kvaru, piloti su četiri puta pokušali sustav staviti pod kontrolu, no to im nije pošlo za rukom.
Zbog problema s upravljačkim sustavom piloti su, u jako lošim vremenskim prilikama, isključili automatski pilot kako bi otklonili problem, nakon čega su izgubili nadzor nad letjelicom, izvijestio je Nacionalni odbor za sigurnost u prometu.
Po završnom izvješću, automatski pilot je isključen zbog stalnog oglašavanja uzbune koje je nastalo zbog pukotine u varu na navigacijskom sustavu koji pomaže u kontroli pokreta upravljačke ručice.
Kada se signal za uzbunu glasio četvrti put piloti su uključili automatske sklopke na dijelu kontrolnog sustava pokušavajući ga ponovo aktivirati. Tim potezom su isključili automatski pilot nakon čega je letjelica počela gubiti stabilnost, navodi se u izvješću.
"Nakon kasnijih poteza posade zrakoplov se više nije dao kontrolirati", što je prouzročilo "dulji prekid struje" u letjelici, zbog čega ga posada više nije mogla kontrolirati, obrazlaže se u izvješću.
Posada tražila prisilno slijetanje
Zrakoplov AirAsia, indonezijske niskotarifne tvrtke, nestao je 27. prosinca prošle godine 40 minuta nakon što je avion poletio iz Surabaye, na istoku Indonezije, prema Singapuru. Piloti su zatražili dopuštenje od kontrole leta u Džakarti da skrenu s puta zbog loših vremenskih prilika, no tada je kontakt izgubljen.
Brod singapurske ratne mornarice pronašao je ostatke zrakoplova petestak dana nakon nesreće u Javanskom moru.
Među 162 osobe, 155 putnika i sedam članova posade, u zrakoplovu bilo je 155 Indonezijaca, troje Južnokorejaca i po jedna iz Singapura, Malezije i Velike Britanije, a pilot je Francuz.
Avion se prije pada uspinjao brže od lovca
Danas.hr/Hina