MISTERIJ LETA MH370; ISTRAŽITELJI NA TRAGU ŠOKANTNOG OTKRIĆA: /

'Pilot je imao kontrolu do samog kraja. Namjerno ih je sve ubio'

Image
Foto: Profimedia

Francuski istražitelji dobili su od Boeinga mnoštvo podataka o nestalom letu MH370 koji bi mogli otkriti konačni uzrok misteriozne nesreće.

12.7.2019.
22:16
Profimedia
VOYO logo

Pilot zrakoplova na letu MH370 koji je nestao 2014. godine, a dosad još nije pronađen, imao je "kontrolu do samog kraja", a navodi se da dokazi pokazuju kako je nesreća bila višestruko ubojstvo i samoubojstvo. Francuskim istražiteljima omogućen je pristup "znatnoj količini" podataka o letenju Boeinga 777 koji su poslani tijekom leta, prije nesreće. To uključuje i brojne dokumente te satelitske podatke britanske telekomunikacijske tvrtke Immarsat.

Očekuje se da će trebati oko godinu dana da bi se analizirale sve informacije dobivene od Boeinga, ali preliminarna istraga pokazuje da je netko sjedio iza upravljača kad je avion pao u Indijski ocean, piše Daily Mail. Istražitelji ovu teoriju zasnivaju na podacima koji su ukazali na to da se "neki nenormalni pokreti zrakoplova mogu izvesti samo ručno". Zaključeno je kako je kapetan Zaharie Ahmad Shah bio uznemiren i usamljen čovjek koji je namjerno ubio sve putnike i posadu u zrakoplovu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nestanak MH370, koji je letio prema Pekingu iz Kuala Lumpura, jedna je od najvećih tajni u povijesti zrakoplovstva. U zrakoplovu je bilo 239 osoba u trenutku njegova nestanka, 8. ožujka 2014., a sama nesreća se smatra jednom od najsmrtonosnijih u kojoj je sudjelovao Boeing 777.

Francuska je jedina zemlja koja još uvijek provodi istragu o nesreći i razmatra smrt žene i njezinih dvoje djece, koji su bili jedini francuski državljani na kobnom letu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuzi jedini istražuju

Novinari Le Parisiena su razgovarali s francuskim istražiteljima, koji su otkrili da im je u svibnju odobren pristup podacima Boeinga i da su sada na putu rješavanja slučaja. Rečeno im je da potpišu ugovor o povjerljivosti prije objavljivanja podataka, što znači da se oni ne mogu navoditi na sudu. Francuski list je naveo izvor "blizak istrazi", koji vjeruje da je ubojstvo isamoubojstvo najvjerojatnije objašnjenje nesreće.

"Neka abnormalna skretanja koje je napravio 777 mogu se izvesti samo ručno. Znači netko je njime upravljao. Rano je kategorički tvrditi, ali ništa se ne može pripisati tome da je netko drugi ušao u kokpit", rekao je neimenovani izvor.

Dosad su izložene brojne teorije o nestanku zrakoplova, od toga da su ga oteli Rusi i odletjeli u Kazahstan, pa do toga da se dogodio katastrofalan kvar zbog kojeg se avion srušio u ocean. Ghyslain Wattrelos, Francuz koji je na letu izgubio ženu i dvoje tinejdžera, pohvalio je istražitelje i rekao kako je "oduševljen" njihovim obavljenim radom: "Nadam se da će se analizom svih podataka prikupljenih na Boeingu otkriti problem koji će biti očit. Oni zasad nevjerojatno puno rade kako bi izvukli neke tragove, ali još ništa nije sigurno."

Image
MISTERIOZNI LET MH370: /

U 5 godina komplicirane istrage pričalo se svašta, a i dalje izlaze nove teorije

Image
MISTERIOZNI LET MH370: /

U 5 godina komplicirane istrage pričalo se svašta, a i dalje izlaze nove teorije

Sumnja na pilota

Wattrelos je ranije sugerirao da su sustavi u avionu možda bili hakirani, što znači da su podaci mogli biti izmijenjeni ili izbrisani, a avion se mogao srušiti daleko od mjesta potrage. Vijest dolazi samo mjesec dana nakon što je William Langewiesche za The Atlantic napisao kako kapetan Shah stoji iza nestanka zrakoplova. On tvrdi da je Shah onesposobio ili ubio kopilota, preuzeo kontrolu nad zrakoplovom, smanjio pritisak u kabini da bi ubio sve u zrakoplovu, a zatim odvezao Boeing 777 iznad oceana, gdje je čekao da mu ponestane goriva ili ga je namjerno ispustio ispustio i pao u ocean.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan radarski stručnjak također vjeruje da je Shah podigao avion na 12.000 metara kako bi ubrzao učinak nestanka tlaka u kabini. Ono što je sigurno poznato o MH370 jest da je zrakoplov normalno letio duž svoje planirane putanje leta od Kuala Lumpura do Pekinga oko jedan sat ujutro 9. ožujka 2014. godine. U 1.01 Shah je javio da je avion na 10.600 metara, a zatim se ponovno javio u 1.08 kad je napustio malezijski zračni prostor. U 1.19 sati kontrolor u Centru Kuala Lumpur javio se kako bi pozdravio pilota koji se približavao vijetnamskom zračnom prometa. Ovaj mu je odvratio i više se nikad nije javio.

Dvije minute kasnije, let je nestao sa sekundarnih radarskih sustava koje koristi kontrola zračnog prometa. Primarni radarski sustavi kasnije su otkrili da je, nekoliko trenutaka nakon nestanka s radara kontrole leta, napravio oštar odmak od zadane putanje. Stručnjaci kažu da bi se takvo skretanje moralo napraviti ručno, jer je bilo preštro da bi ga izvršio autopilot. Ono što se dogodilo od tog trenutka oslanja se na nagađanja, ali Langewiesche vjeruje da je najvjerojatniji scenarij da je Shah ubio ili onesposobio svog kopilota, a zatim preuzeo kontrolu nad zrakoplovom kao dio složenog plana samoubojstva. Kako bi pobio ostale putnike, Langewiesche i njegovi sugovornici vjeruju da je Shah snizio tlak u kabini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motivi osobne prirode

U srpnju je malezijska vlada objavila svoje konačno izvješće o misteriju leta MH370. Glavni istražitelj Kok Soo Chon rekao je da je istraga potvrdila da se zrakoplov vratio pod ručnom kontrolom i da "se može isključiti mogućnost da je došlo do nezakonitog miješanja treće strane": "Možemo zaključiti da je MH370 skrenuo unatrag, a to skretanje nije uzrokovano anomalijama u mehaničkom sustavu. Skretanje je napravljeno, ne pod autopilotom, već ručnim upravljanjem."

U izvješću je ponovljena tvrdnja malezijskih vlasti da je zrakoplov namjerno preusmjeren i da je letio više od sedam sati nakon prekida komunikacije. Najveća rupa u teoriji ne objašnjava zašto bi Zaharie odlučio ubiti stotine ljudi i sebe na tako kompliciran i pomno razrađen način, a to je nešto na što istražitelji i pilotovi prijatelji nemaju siguran odgovor. No, oni koji su ga poznavali ukazuju na njegov kaotičan privatni život i krhko emocionalno stanje kao moguće objašnjenje tragedije.

"Zahariejev brak bio je loš. U prošlosti je spavao s nekim stjuardesama. I što onda? Svi to radimo. Letimo po cijelom svijetu s tim lijepim djevojkama iza sebe. Ali njegova žena je znala", rekao je Shahov prijatelj i dodao kako misli da je njegovo emocionalno stanje možda bio uzrok incidenta. Kao i njegov turbulentan privatni život. Shah je bio vrlo aktivan na društvenim mrežama i često je ostavljao poruke na profilima blizanki supermodela i pisao niz političkih izjava u kojima je kritizirao vlasti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo